חינוך - education למידה משמעותית
למידה משמעותית מה חדש בחינות בגרות ערכים מורים ומנהלים אוניברסיטה
 
 
 
 
 
 
 
 
יוזמות ופעילויות
 

סרטונים

הרצאות מוקלטות  מאמרים

  

תעוד למידה משמעותית בבתי ספר בארץ ובעולם - סרטונים

בית הספר הניסויי "עין הים", חיפה. בית חינוך במרחב משחקי

בסיס חזונו ופעילותו של בית הספר הוא האמונה כי המשחק הוא המצב הטבעי של תהליך הלמידה – הילד המצליח בלמידתו הוא הילד המשחק; החופש ללמוד, החופש לשחק. עין הים מפתח דרכי הוראה אלטרנטיביות, המיישמות למידה חדשנית במרחבים משחקיים. התלמידים לומדים את תוכנית הלימודים בפעילות משחקית, בסביבת למידה חוץ כיתתית, בין היתר חצרות, חורשה ומפעלון בית ספרי להכנת משחקי קופסה. בית הספר מקיים למידה משחקית של מקצועות הליבה גם ברחבי העיר: בחוף שקמונה ובתל הנמצאים למרגלות בית הספר, במוזיאון הימי לאומי, וכן בגן החיות העירוני.

 

בי"ס הניסויי "עין הים"

 

בי"ס הניסויי "כוכב הצפון", אשקלון. "לב חכם"- למידה תואמת מוח

בית ספר "כוכב הצפון" באשקלון הינו בית ספר ניסויי מזה 5 שנים העוסק בפיתוח פדגוגיה חדשנית המתבססת על מחקרים בתחום מדעי המוח. מחקרים אלה מדגישים את חשיבות התנועה והמטה-קוגניציה בפיתוח בוגר בעל חשיבה מסדר גבוה הלומד מתוך הנעה פנימית והנאה.

בי"ס הניסויי "כוכב הצפון"

 

בית הספר הניסויי ע"ש "ידלין", ראשל"צ. "האקדמיה למדענים צעירים"

בית הספר חותר לפיתוח משאבים חינוכיים המאפיינים תרבות אקדמית, ברמת המורים וברמת התלמידים כאחד. בבסיס הניסוי עומדת המטרה להביא להצמחת תלמידים בעלי חשיבה חוקרת וביקורתית. התחומים שנבחרו הינם מסלולי התמחות במסגרת לימודי הקמפוס בעלי זיקה אקדמית, בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחברה. תחומים אלה נבחרו מתוך אמונה כי חשיפת תלמידים בגיל הצעיר לדרכי החשיבה והיצירה יכולים להוביל להגברת הסקרנות הטבעית שלהם כלפי העולם הסובב אותם ולהעצמת המכוונות העצמית של התלמידים בתהליכי הלמידה והבחירה במסלולי התמחות עתידיים. 

בי"ס הניסויי ע"ש "ידלין"

 

 בית הספר הניסויי "משגב" בעמק חפר. "יזמות על קו הזינוק"

בית הספר מגדיר עצמו כ"ארגון יזמי חברתי" המכוון  לתת מענה לצרכי החינוך של החברה באלף השלישי. בית הספר כארגון מהווה מסגרת לתהליך יזמי שיוצר אקלים של חדשנות חינוכית, מעודד לקיחת סיכונים, מגיב בסובלנות לכישלון ויוצר אקלים של שיתוף . הביטוי המעשי לעקרונות פעולה אלו הביא להקצאת מרחב פיזי למרכז מו"פ עתיר טכנולוגיה המהווה משאב לחשיפה, למידה, חשיבה והתנסות, עבור קבוצות שונות מהארץ ומחו"ל.

 בית הספר הניסויי 'משגב'

 

"ברנקו וייס רמלה", "תיכון ההזדמנות האחרונה"

בן שני הגיע עם המצלמה לתיכון למה שיועד להיות סיקור של כמה שעות אך נמשך לתיעוד של שנה - "תיכון ההזדמנות האחרונה", מסמך מעורר השראה. מדובר בסרט מסע אותנטי על צוות הוראה שלא מוותר למתבגרים גם אחרי שהם כבר כמעט ויתרו על עצמם. סרט שמשקף את המושג "חינוך" במובן הטהור והמזוכך ביותר.

ברנקו וייס רמלה

"יוצרים שינוי" בבית הספר דמוקרטי, כפר סבא
ובית חינוך "אמיר" ע"ש אמיר בנימיני, פתח תקווה


"יוצרים שינוי" הינה תכנית חינוכית גלובאלית שמטרתה לטפח דור של ילדים פעילים ומעורבים חברתית. זו תכנית ייחודית אשר מלמדת את הילדים להקשיב לעצמם ולסביבתם, מציתה בהם מוטיבציה לפעולה ומספקת להם כלים ליצירת שינוי אמיתי בעולמם. ילדי ביה"ס הדמוקרטי בכ"ס וילדי בי"ס אמיר בפ"ת עבדו לפי שלבי התכנית: להרגיש מה חשוב ומפריע להם, לדמיין ולהגדיר כיצד הם היו רוצים לראות את הדברים אחרת, ליישם את הפתרונות שהם חשבו עליהם ולשתף אחרים באמצעות תיעוד המעשה. כל קבוצה יצרה שינוי משמעותי בנושא שהיה חשוב וקרוב לליבם. לאחר תהליך חקירה מקיף ילדי ביה"ס הדמוקרטי הפכו שטח מרכזי מוזנח למקום מפגש מזמין, תוך התחשבות בסביבה וביחד עם הקהילה. ילדי בי"ס אמיר בחרו בנושא לא שגרתי של החייאת הספרייה הבית ספרית. הדרכים בהם נקטו התלמידים היו מגוונים ורבים ועירבו מספר מעגלים מהקהילה הבית ספרית, השכונתית והעירונית.


 

בית הספר דמוקרטי, כפר סבא

 



פעלים למתחילים, בעיירה אובניה בצרפת

סרט תיעודי יוצא דופן על בית ספר מיוחד בצרפת. בבית הספר ישנה כיתה אחת בלבד, וטווח הגילים של התלמידים הלומדים בה הוא 4-12. הסרט מתמקד במורה, ז'ורז' לופז, במשך שנת לימודים אחת. בקצב מדוד ושליו כמו העיירה בה הוא מתרחש, הסרט מציג את תפקיד המורה בעיצוב חיי התלמידים, הקשיים שניצבים בפניו, התקשורת בינו לתלמידים ובין התלמידים בגילים השונים ומעורבות ההורים בתכנית הלימודים. במרכז הסרט מורה מדהים שבדרכו השקטה מתאים את עצמו לצרכי הילדים השונים, תוך שהוא מבצע ומתרגל הכתבות, לימוד בישול, חשבון ופעלים למתחילים.
פעלים למתחילים 

 

הצצה לכיתתו יוצאת הדופן של מורה מעורר השראה, טושירו קנמורי

 

דיאלוג חווייתי ומשמעותי עם יצירות אמנות
"קשה להסביר תמונה ואי אפשר להסביר תמונה, צריך לראות ולהסתכל בה עד שהיא מעצמה מסתברת". (נחום גוטמן) בסרטון דיאלוג חוויתי ומשמעותי עם יצירות אמנות בגן הילדים המתקיים בפעילות מקדימה במליאת הגן, במסגרת עבודה מתוכננת בקבוצה קטנה בגלריה בגן ובפעילות מזדמנת וחופשית של הילדים בגלריה "הפעילה והמפעילה" בגן הים בבת-ים.

 

דיאלוג עם יצירות אמנות בקבוצה קטנה בגלריה
נצפה בעבודה בקבוצה קטנה במסגרתה תתקיים פעילות שמטרתה להעמיק ולחדד את ההתבוננות ביצירת אמנות תוך כדי דיאלוג בתיווכה של הגננת טלי קוזי, גן הים הנמצאת בתחילתו של תהליך ליישום החינוך לאמנות במסגרת התכנית "המוזה באה לגן".


משחק בזוגות
זוגות של ילדים שכל אחד מהם חזק בתחום אחר, משחקים בגן דובדבן לפי הוראות. הילדים מסייעים זה לזה. הגננת קובעת את הזוגות אחרי מיפוי כיתתי, בו היא מאתרת את יכולות הילדים. הוראות המשחקים מצורפות להלן.

 

בוקר טוב
סרט נוכל להרגיש את האמפתיה, הרגישות והפניות של הגננת לכל ילד וילד בעת קבלת פנים בבוקר. הפרידה מההורים בבוקר היא לא פשוטה, הילדים יצלחו אותה בצורה מוצלחת אם הגננת תהיה שם עבורם, תקשיב, תראה, תחמיא, תאתגר ותתחבר לילדים במקום ובאמצעים המתאימים עבורם. לילד ה"אורייני" באמצעות אותיות, לילדה ה"מתגנדרת", שימת הלב לאודם על השפתיים יכולה לעשות את ההבדל בין בוקר נפלא ופרידה מוצלחת מההורה המלווה ובין בוקר "ככה-ככה".


עבודה בקבוצה על המושג 'סמל'
מזל שהינו עובדת עם קבוצת ילדים קטנה בגן חיל הים על המושג 'סמל', לפי עקרונות תיווך מותאמים לעבודת הגננת מתורתו של פרופ' ראובן פוירשטין. מתחילים בבדיקה במילון, בודקים מגוון סמלים של ארגונים נותני שירות, מחפשים משמעויות, שמחים עם מדי נותני השירות, משוחחים על סמלי חגים ומתבוננים באוסף סמלים.

 

ביקור בגן פסלים ובתערוכה "עשויים להפליא" במוזיאון ישראל
כחלק מהתכנית "מוזיאון בא לגן – גן בא למוזיאון" ביקרו ילדי הגן של אילנה בגן הפסלים ובתערוכה "עשויים להפליא" במוזיאון ישראל שבירושלים. את הביקור הנחתה מדריכת המוזיאון ומנהלת מרכז מילו"א אסתר מור.

 

השפעת החינוך לאמנות על גן הילדים תוך כדי תהליך
איך משפיעים היבטי החינוך לאמנות על גן הילדים והגננת ? איך משפיעה תכנית "המוזה באה לגן" תוך כדי תהליך על עבודתה של הגננת? על סדר היום בגן הילדים? ועל אורח החיים בגן?

 

קריאה" והפקה של איור מדעי בעקבות טיול בסביבת הגן
יציאה לטיול בסביבת הגן מזמנת לילדים התנסויות, חוויות והזדמנויות למידה. בפעילות המוצגת בסרט, הגננת נאוה יוצאת לטיול עם קבוצה קטנה מילדי הגן במטרה מוגדרת מראש: להפיק פריטים עבור מגדיר הפרחים האישי

 

לומדים מכישלון בגינה
מה עושים כשהחלום לגינת ירק מטופחת בחצר הגן אינו מתגשם? בסרטון ניתן לראות כיצד הכישלון הופך לקרש קפיצה לחיפוש הסיבות והפתרונות. תוך כדי, מנוצלות הזדמנויות למידה רבות בתחום האוריינות השפתית והאוריינות המתמטית. בולטת מעורבותם של הילדים בנעשה: הם מגויסים בכל מאודם לפעול להצלת הגינה



מה השתנה בגבעה מאז הסיור הקודם?
ילדי גן ארז בירושלים והגננת אורלי שבח יוצאים מעת לעת לסיור בגבעה השכונתית המוכרת. תוך כדי הסיור הם בוחנים את פני השטח, עוקבים אחר קן נמלים ואחר עץ השקדייה ובד בבד מתייחסים לזמן שחלף באמצעות השוואת הקיים בגבעה למה שראו וחוו בסיור הקודם. ההשוואה נתמכת על ידי הצילום שצולם באחד הסיורים הקודמים אותו אורלי הגננת שולפת ברגע המתאים

מפת השכונה- שיחה סביב מפה בעקבות טיול בשכונה
בעקבות טיול בשכונה מתכנסים אחדים מילדי גן ארז בירושלים סביב מפת השכונה. הילדים מתייחסים בשיחה למקומות מוכרים להם בהם בקרו זה עתה. המקומות סומנו קודם לכן במפה. תוך כדי השיחה הם משווים מרחקים בין מקומות המוכרים להם במציאות התלת ממדית באמצעות המפה ומנסים לקרוא שמות של רחובות ואתרים.

 

מדידה בין עמיתים
פעילות המדידה בין עמיתים התקיימה בגן גניה בירושלים בעקבות פעילויות קודמות שבהן התנסו הילדים בשימוש בסרט מידה בהנחיית הגננת.
בפעילות המוצגת בסרט הילדים פועלים באופן עצמאי ורק מידי פעם הגננת מתערבת כדי להדגיש מושגים רלוונטיים.

 

מדידת גובה פרח
ישנן דרכים שונות לשחזר תכנים אשר ילדים מתקשים לדלות מהזיכרון. בסרט ניתן לראות כיצד המחנכת בגן גניה בירושלים מסייעת לברוק, אחד מילדי הגן לשיים עצמים שונים אשר הוא אינו יודע או אינו זוכר את שמם. כל זאת, מתוך הבנה ומודעות לכך שכאשר הוא מתקשה לדלות שם כלשהו מהזיכרון אין טעם "לחלוב" אותו אלא לסייע לו למצוא דרך שתוביל אותו אל התשובה.


מתכננים את השבוע בעזרת יומן
איך מתכננים את השבוע? בעזרת יומן שבועי כמובן. תוך כדי פעילות בקבוצה קטנה ילדי גן רימון בירושלים משוחחים על הצורך בשימוש ביומן, מכירים את המבנה של יומן שבועי, מבחינים בין אירועים קבועים וחד פעמיים, מונים את ימות השבוע ואף מכינים לעצמם יומן שבועי.

 

"מצעד הספרים" שיח סביב הספר "אני אוהב..."
מצעד הספרים", על שם מרים רות, היא תכנית שמטרתה העיקרית לזמן לילדים בגן מפגש חוויתי עם ספרים. בסרטון משוחחים גננת וילדים סביב הספר "אני אוהב" מאת יהונתן גפן.

 

משחקים בבאולינג
תתפלאו, אבל אפשר ללמוד לא מעט ממשחק בבאולינג.
עבור הגננת הצופה בפעילות הילדים זו הזדמנות למפות ולהעריך את יכולותיהם בתחומים שונים. עבור הילדים זו הזדמנות לפעילות מוטורית, חברתית מהנה אך גם דרך לפתרון בעיות (איך מחברים כשנגמרות האצבעות?), זיהוי ספרות, ידע על אותיות ועוד...

 

אופני החינוך לאמנות
בסרטון זה נצפה בדרכיי היישום של החינוך לאמנות בגיל הרך הלכה ומעשה שיוצגו על-ידי איריס עץ-הדר- מדריכה ארצית לקידום האמנויות, באמצעות תכנית האגף לחינוך קדם יסודי "המוזה באה לגן"

 

"مش إلي"!
"مش إلي" هو طفل لا يحب شكله وأغراضه. يدخل الأطفال حلمه ويختبرون معه كيف يتحول رأسه إلى أشكال مختلفة. يعطي هذا النشاط الدرامي- الحركي المرح شرعية لصعوبة بعض الأطفال في تقبّل شكلهم، ويساعدهم في التعايش معه

 

דברים שרואים מכאן לא רואים משם
על גבעה סמוכה לגן מתבוננים ילדי הגן בבניינים ובעצים הסובבים את הגבעה.
הם בוחנים כיצד המרחק משפיע על תפיסת הגודל ואיך נראים הבניינים או העצים מנקודות מבט שונות. הם גם מתייחסים לנקודת המבט של חברים מהגן המתבוננים בהם ממרומי בניין גבוה.
השיחה על כך במהלך הטיול הופכת את הידע הבלתי מפורש שלהם לידע מפורש


 

رحلة في عالم الخيال
يضيء لنا هذا الفيلم توظيفًا آخر للقصة في سياق نشاط درامي- حركي. تعالوا نرافق الأطفال في "رحلة في عالم الخيال".

 

שיח עם ילדי הגן בעקבות הסיפור "המלחמה האדירה"
ד"ר צביה ולדן, בלשנית התפתחותית, משוחחת עם ילדים על הספר "המלחמה האדירה" מאת אורה איל. בסרטון מדגימה ד"ר ולדן תיווך המעשיר את הילדים בעת קריאת סיפור.

 

בית ספר המגינים, אשדוד, הוא בית ספר מוביל פדגוגיה איכותית ומציג כיצד מפיחים חיים במקום אחד הן ב"בית" והן ב"ספר". בית הספר פיתח ומוביל תכניות חדשניות וייחודיות

 

למידה מבוססת פרוייקטים בהוואי
סרטון קצר המציג מוסד לימודי בהוואי הפועל באופן של "למידה מבוססת פרוייקטים".


 

הרצאות מוקלטות

 

חמש הנחות יסוד לחינוך במאה ה-21, ד"ר יורם הרפז

בהרצאה בוחן המרצה את הנחות היסוד השגורות כיום בבית הספר, אילו הנחות יסוד צריכות להיות לבית הספר, מה בין הוראה ללמידה משמעותית וכיצד עושים זאת?



מורה מעורר השראה,  הרצאה ב- TED עם כתוביות בעברית

סטיבן ריץ הוא מורה מלא אהבה ומרץ ברובע הקשוח של דרום ברונקס בניו-יורק, שם הוא והתלמידים שלו מגדלים גינות שופעות למאכל, לנוי - ולפרנסה. רק נסו לעמוד בקצב של האוצר הניו-יורקי הזה, בעוד הוא מסתחרר בין הדרכים הרבות להצמיח תקווה, בשכונה שרבים התייאשו ממנו, או בשכונה שלכם.
 

 

סר קן רובינסון, בתי הספר הורגים את היצירתיות, הרצאה ב- TED

בוחן את אי הודאות לאיזה עולם ילדינו גדלים ואת החשיבות לחינוך מטפח יצירתיות ושבירת המבנה המסורתי של בית הספר הלקוח מעולם המהפכה התעשייתית.

 

היסטוריה – העלייה החמישית עליית הייקים
לימוד הנושא נעשה  ע"י שימוש בשני אתרי אינטרנט גדושים בחומרים היסטוריים מגוונים, הרצאה מצולמת.  אולפנת אמי"ת נגה

 


מאמרים

 

משמעות בחינוך, ד"ר אורית פרנפס, ד"ר משה ויינשטוק

כותבי המאמר מצהירים כי החזון שלהם הוא בשאיפה ליצור שינוי של ממש בחיי היום-יום של הלומד בבית הספר ואולי גם מחוצה לו- שכל ילד וכל אדם ישאפו ליצור משמעות ברגעים רבי בחייהם, כלומר יחוו חוויות למידה בעלות משמעות ככל שניתן.

בין למידה לשם הבנה ללמידה משמעותית, מאמר של ד"ר אורית שורץ פרנקו

במאמר התייחסות של גב' אורית פרנפס- על חשיבות ההתמדה, ההנאה והצניעות ובין פילוסופיה ללמידה משמעותית: "רגע המפגש של התלמיד עם חוסר ההבנה שלו הוא רגע בעל ערך, עלינו להיות שם עם התלמיד כשהוא מתודד עם הקושי"


הוראה לקראת למידה משמעותית הוא מודל שנשען על תיאוריות למידה קונסטרוקטיביסטיות, על פיהן תהליך הלמידה הוא פנימי , אישי ומתרחש בתודע של הפרט תוך כדי אינטראקציה חברתית תרבותית

 מודל להוראה לקראת למידה משמעותית

 

 הוראה לקראת למידה משמעותית

 

 למידה משמעותית באמצעות חשיבה דיאלוגית/ ד"ר אמנון גלסנר

 

"חינוך לחברה של תרבות ודעת: תמורות במאה ה-21 והשלכותיהן", המלצות להתאמת מערכת החינוך בישראל למאה ה-21. עורכים: עפרה ברנדס ועמנואל שטראוס, הועדה לנושא מחקר מתווה דרך, האקדמיה הלאומית הישראלי למדע.

 

בביה"ס מרחבים למחוננים ולמצטיינים פיתחו חומרי לימוד:

פעילות ב"גן יחדיו" – גן שעשועים נגיש

דוד וגוליית קורס המשלב פיזיקה ותנ"ך

חנוכייה חומצית בסיסית

קטפולטה

סביבון גולות

 

עבודת חקר בעברית
בית הספר הרב תחומי
– מנחם בגין, צפת. בביה"ס פועלות 9 כיתות מצויינות בשכבות ז-יב, פועלות במסגרת תוכנית "קדם עתידים" שמטרתה קידום ועידוד המצויינות במערכות החינוך בפריפריה.
הוצג תהליך חקר הכולל: תכנון, יישום בכיתה, הצגת התוצרים ורפלקציה.
תהליך החקר יוצר סביבה לימודים המטפחת "הכוונה עצמית", שיתופיות, סביבה גמישה המעודדת תרבות חשיבה וניצול מקורות מידע.

 

למידה משמעותית דרך חקר
בבית ספר נזירות פרנציסקאניות
בנצרת פיתחו חומרי למידה בנושא מיומנות  החשיבה.

 

חטיבת גולדה מאיר (קוגל)
בבית הספר לומדים תלמידי ז-ט, 14 מורים העוסקים בצד"ף (צמיחה דרך פרוייקטים) ושתי מנחות מורים.
בית הספר עוסק, זו השנה השלישית, בלמידה מבוססת פרויקטים בתחומי דעת שונים (הסטוריה, מדעים, אנגלית ועוד) המתפתחת לכיוונים ואתגרים חדשים משנה לשנה הרלוונטים לעולם התלמיד והמורה כאחד.

 

רמות חפר
בבית הספר התיכון הניסויי רמות חפר מתקיימת למידת חקר (מודל שפותח לפני כ- 15 שנים) החל מכתה ז ועד לכיתה יב, כאשר חלק גדול מבחינות הבגרות נעשות, גם הן, על פי אותו מודל.
מודל זה נקרא "דיאלוג יצירתי" ומאפשר סביבות למידה שמאפשרות: אוטונומיה ובחירה, פסק זמן לריפלקציה, נתינה וקבלה, ערוצי למידה מרובים, התאמה של דרך הלמידה לדרך ההיבחנות

 

רשת אמי"ת
קישורים לסרטונים, מתחומי דעת שונים, שהופקו ברשת אמי"ת על החדשנות בכל אחד מבתי הספר החלוצים של הרשת.

 

בבית ספר ניסויי אזורי ממ"ד סוסיא
קיים חדר תנ"ך, מבנה ייעודי שבו מתקיימים מפגשים ללימוד תנ"ך בדרך אחרת.
התלמידות נפגשות עם סוגיה בתנ"ך הקשורה לנושאים הרלוונטיים לחיי התלמידות – חייהן האישיים, המשפחתיים והחברתיים והמציאות במדינת ישראל.
במפגש נעשה שימוש במגוון אמצעים חווייתיים ומשלב למידה, יצירה ומעורבות רגשית.

 

מפגש בין-דורי – עם סבים וסבתות בביה"ס
תכנית שמטרתה להעמיק את הקשר הבין-דורי של תלמידי ביה"ס באמצעות סדרה של שני מפגשים עם הסבים והסבתות שלהם במשותף בביה"ס. התכנית נכתבה על ידי יפית גוירץ וחני אמיתי.

 

העיר כבית ספר – למידה במרחב עירוני
עקרונותיה של למידה מבוססת מקום ותיאור תהליך מימושה באמצעות הדוגמא של הוד השרון. נכתב על ידי המכון לחינוך דמוקרטי.

 

במקום להבנה, פורטל התוכן של "ברנקו וייס, תמצאו חומרים רבים על הוראה לשם הבנה ולמידה משמעותית: מאמרים, פרקים מספרים, סרטוני וידיאו, כלי הוראה וחשיבה ועוד.

 

מאמר: הסבר - מתוך ששת היבטי הבנה - ברנקו וייס
המאמר מחדד את המהות של "הבנה" ותפקיד ה"הסבר" ביחס לכך.

 

מאמר - פרספקטיבה - מתוך ששת היבטי הבנה - ברנקו וייס
המאמר מחדד את המהות של "הבנה" ותפקיד ה"פרספקטיבה" בתוך זה

 

מאמר - ידיעה עצמית - מתוך ששת היבטי הבנה - ברנקו וייס
המאמר מחדד את המהות של "הבנה" ותפקיד ה"ידיעה העצמית" בתוך זה

 

מאמר - פרשנות - מתוך ששת היבטי הבנה - ברנקו וייס
המאמר מחדד את המהות של "הבנה" ותפקיד ה"ידיעה העצמית" בתוך זה

 

מאמר - שאלות מהותיות: שערים להבנה - מתוך הבנה בכוונה - ברנקו וייס
כיצד בעת בניית יחידות לימוד נישאר ממוקדים ברעיונות הגדולים - באמצעות שאלות מהותיות. מאמר זה מסביר זאת ומסייע בניסוח שאלות שכאלו.


למידה משמעותית של תלמידים עולים
 מאמר המציג תכנית למידה משמעותית לתלמידים עולים. התלמידים העולים באים מתרבויות למידה שונות מאלה הנהוגות בבית הספר הישראלי. למידה משמעותית הנשענת על החיבור שבין התכנים הנלמדים לבין עולמם של התלמידים היא הבסיס ההכרחי ליצירת שילובם המוצלח.


 


 

 
 
    תאריך עדכון אחרון:  22/06/2014