|
על קצה המזלג |
|
|
|
הלומד המלמד ומה שבינהם:
ההתייחסות לתלמיד
בשיטה המסורתית |
בשיטת הלמידה המשמעותית |
המורה במרכז |
התלמיד במרכז - מגלה, מעבד ויוצר ידע חדש |
המורה והספר הם מקורות הידע המרכזיים |
מקורות הידע מגוונים ורבים, כולל למידת עמיתים וברשת |
למידה בעיקר בבית הספר |
למידה בכל מקום ובכל זמן |
היקף השימוש בטכנולוגיה מוגבל |
למידה פעילה ואינטראקטיבית |
למידה פורנטלית |
למידה פעילה על- פי עניין, בחירה וסגנון אישי |
ההתייחסות למורה
בשיטה המסורתית |
בשיטת הלמידה המשמעותית |
המורה הוא מקור הידע המרכזי |
המורה מכוון את התלמיד אל מקורות המידע |
תפקיד המורה להעביר את הידע |
המורה מנחה בתהליך הלמידה |
סגנון ההוראה בעיקר אחיד ולרוב מיועד להגיע לסטנדרט אחיד במבחן |
אין אחידות בתוצרי הידע ויש לגיטמציה לשונות |
עבודה אישית של מורים |
עבודה בצוותי מורים, בקהילות וירטואליות, תוך למידה ומשוב של עמיתים |
הכיתה היא מרחב הלמידה העיקרי בבית הספר |
הלמידה מתרחשת גם במוזיאונים, ארכיונים, אתרים היסטוריים ועוד |

. |
|