education - חינוך המינהל למדע וטכנולוגיה - התאמת מערכת החינוך למאה ה-21
 
 
 
פורטל התוכן החינוכי
צרו קשר
לוח אירועים
לאתר המינהל
 
 
 
 
 
מורים מפתחים יחידות מתוקשבות
 
 
 

אן טולדו | יהודית מוצרי | טניה מינץ | פאוז מסרי | נגה משען  | מירי שחר  | רוחמה מיג'אן

 

אן טולדו

 

 

אן נולדה בהולנד ועלתה לישראל בשנת 1980. היא בעלת תואר ראשון בחינוך והסמכה במנהיגות חינוכית ממכללת תל חי. אן הייתה מורה בבית ספר יסודי במשך 32 שנים, וב-20 השנים האחרונות היא רכזת אנגלית בבית הספר "לב העמק" ומנחה של סטודנטים לאנגלית במכללת אוהלו. במשך
10 שנים לקחה חלק בתכנית "גשר חי", שבמסגרתה פעלה לטיפוח הקשר שבין בתי ספר ומורים בגליל העליון לבין בתי ספר ומורים במערב קנדה. בספטמבר 2010 התמנתה לתפקיד מדריכה מרכזת בנושא תקשוב בצפון הארץ של התכנית הלאומית – התאמת מערכת החינוך למאה ה–21.


שם היחידה: Vincent Van Gogh


תקציר היחידה:


Students are exposed  to Van Gogh's art work. They discuss his life and relate it to their experiences. Students then get a list of phrases and personal response questions for each painting and they have to describe what they see and answer the questions in pairs and later share their work in groups. At home students choose three paintings that they especially like, describe what they see and write their personal response.

 

בית ספר: לב העמק                   תחום דעת: אנגלית                           שכבת גיל: ו'

 

 

 

יהודית מוצרי

 

 

לפני שנים רבות התחלתי את "קריירת ההוראה" שלי במוזיקה... היום אני מורה לאנגלית בבית הספר היסודי, מדריכה ורכזת תוכנת תקשוב באנגלית בדרום; אך מעל לכול - אני מאמינה נלהבת באינטגרציה מושכלת של תקשוב בהוראת האנגלית.


הרי מהי שפה - אם לא תרכובת של אינפורמציה וקומוניקציה – מידע ותקשורת???


יתרונות שילובו של התקשוב בהוראה הם רבים, אך שניים בעיניי הם בסיסיים:

  1. תקשוב פותח דלת לעולם: הוא מאפשר לתלמידים שלנו להשתתף (באופן וירטואלי) במצבים אותנטיים, באירועי תרבות. הוא מאפשר לתלמיד היושב בכיתה לגלוש במזחלת אל תוך איגלו בארקטיקה או להסתובב בין חדרי ארמון בקינגהם בלונדון. הוא מאפשר האזנה לדיבור אותנטי - הן בסרטונים, הן בשירים והן בקומוניקציה מדוברת או כתובה דרך היישומים השונים הקיימים ברשת. תקשוב מאפשר "לברר את זה" במקום "לברר על זה".
  2. הכמות האדירה והמהות המשתנה של החומר הנפרס בפני התלמיד והמורה באינטרנט מקדמות שימוש במיומנויות חשיבה גבוהות – חשיבה ביקורתית ויצירתית – שהן עמוד השדרה בעיניי למיומנויות של המאה ה-21.

עם זאת, בל נשכח את השורה התחתונה - מטרתנו היא הוראת האנגלית ולא אקרובטיקה של תקשוב. חשבו גדול ופעלו באופן מושכל!

 

שם היחידה: months of the year


תקציר היחידה:


Teacher asks some students when they have their birthday. Students listen to the months of the year YouTube song and sequence the months of the year. Then they work in pairs and complete a worksheet about their birthdays and months.


בית ספר: נווה במדבר                   תחום דעת: אנגלית                           שכבת גיל: ה'


 

 

 

טניה מינץ

 

 

לטניהB.A.  בחינוך מיוחד ללקויי שמיעה מאוניברסיטת תל-אביב והסמכה להוראת אנגלית, ממכללת תלפיות ומשרד החינוך. היא למדה גרפיקה ממוחשבת, עריכת וידאו וקול בתוכנת Premiere במכללת אחווה ומאוחר יותר שימוש בתוכנות נוספות. טניה היא מורה לאנגלית בעלת ותק של 17 שנים בבית ספר יסודי אזורי "ניצן" בקיבוץ ניצנים. במהלך הוראתה תפקדה גם כרכזת "תפנית" בבית הספר ורכזת מחשבים, מנב"ס (מערכת ניהול בית-ספרית) ומנהלת האתר הבית-ספרי. כמו כן הייתה חברה במשלחות מורים לארה"ב מטעם הסוכנות היהודית ועבדה כמדריכת מורים במחוז דרום במסגרתT2F  של חברת אינטל.


שם היחידה: Farm Animals


תקציר היחידה:


Teacher reviews different animals and shows the video "Old MacDonald Had a Farm". Then students prepare their imaginary farm using a PowerPoint Presentation.


בית ספר: ניצן                   תחום דעת: אנגלית                           שכבת גיל: ד'


 

 

פאוז מסרי

 

 

פאוז מחנכת כיתה ומורה מקצועית למתמטיקה זה 17 שנים וכן מדריכה לתקשוב במתמטיקה באזור הדרום. נוסף על כך, היא התחילה השנה לפתח יחידות הוראה מתוקשבות במתמטיקה. היא בעלת תעודת התמקצעות במתמטיקה, תעודת הוראה ותואר שני בחינוך.
פאוז מאמינה בשילוב המחשב בהוראה כדרך יעילה מאוד בגיוון שיטות הוראה ופיתוח החשיבה אצל תלמידים.

שם היחידה: השוואת שברים שהמונים שלהם שווים


תקציר היחידה: שיעור לכיתה ד' בנושא השוואת שברים שהמונים שלהם שווים. ההשוואה מתבצעת באמצעות שימוש באמצעי המחשה קונקרטיים והמחשות חזותיות במחשב. תוך כדי ביצוע ההשוואה מגיעים להמללת רעיונות בסיסיים בהשוואה הקשורים לגודלו של השלם, גודל ומספר החלקים.

 

בית ספר: ג'ובראן תל שבע         תחום דעת: מתמטיקה           שכבת גיל: ד'


 

 

נגה משען

בעלת תואר שני בהוראת המדעים, הפקולטה למדעים ומתמטיקה האוניברסיטה העברית. נגה היא מדריכה ארצית במשרד החינוך - המינהל למדע וטכנולוגיה, מדריכה בצוות לקידום החינוך לקיימות במערכת החינוך, מדריכה בצוות לטיפוח החשיבה וקידום ההישגים במערכת החינוך. עוד היא מדריכה ברמלה, שוהם, גדרה, בני עייש, מזכרת בתיה (עקרון) ועוד. נגה מובילה יוזמה חינוכית עם חברת דרך ארץ בגדרה וקריית משה וחברה בצוות הפיתוח של היחידה אנרגיה בראש אחר באוניברסיטת תל אביב ומשרד התשתיות. בעבר הייתה מדריכה בחינוך הקדם יסודי בראשון לציון ונס ציונה ומדריכה במחוז ירושלים.


 שם היחידה: הסיפור של אי הפסחא


תקציר היחידה: שיעור זה עוסק בניצול יתר של משאבי הטבע על ידי האדם ובחשיבות השמירה עליהם. השיעור עוסק בניתוח חקר מקרה של אי הפסחא שבו מתואר מקרה של היכחדות אוכלוסייה עקב ניצול יתר של משאבי טבע.


תחום דעת: מדע וטכנולוגיה          שכבת גיל: ה'


 

 

מירי שחר

 

מירי בעלת תעודת הוראה, תואר ראשון בחינוך בהתמחות ספרות עברית וכללית מסמינר הקיבוצים ותואר שני בתכנון לימודים והוראה מאוניברסיטת בר-אילן. למירי תשע שנות ניסיון כמחנכת וכמורה מקצועית לשפה, ונבחרה למורה מצטיינת בשנת 2004-2003. כיום היא מורה לכישורי שפה ורכזת החינוך הלשוני בבית ספר יסודי ברמת גן.                                                                 


שם היחידה: שלטים מסביב
תקציר היחידה: שלטים


בית ספר: עתיד           תחום דעת: חינוך לשוני עברית        שכבת גיל: ג', ד'


 

רוחמה מיג'אן

 

רוחמה בוגרת מכללת ליפשיץ, בעלת תואר B.E.D, ועובדת במערכת החינוך מזה 30 שנה, מתוכן 17 שנה בבית הספר היסודי תל"י גילה כמחנכת בכיתות א'-ב'.
בנוסף לעיסוקה בהוראה כמחנכת, היא משמשת כמדריכת מורים בתחום החינוך הלשוני בשילוב המחשב.
רוחמה משלבת בעבודתה את הסביבה המתוקשבת לצורך הוראת השפה ומשתמשת בה כמנוף וככלי לקידום הישגי התלמידים בקריאה ובכתיבה, כאשר עבודות התלמידים מתועדות בתלקיט דיגיטלי המשקף את התקדמותם. כמו כן, משתמשת רוחמה בלוח חכם באופן שוטף להוראה בכיתה.
רוחמה דוגלת בהוראה מתוקשבת ומשלבת בעבודתה שימוש רב במחשב, לא רק בעבודה השוטפת, אלא גם בהתקשרות עם תלמידיה דרך פורום הנמצא באתר בית הספר, וכן רואה היא לנכון לציין שתחומי עבודתה הם גם תחביביה העיקריים.  

שם היחידה: "פריחה אדומה באביב"

תקציר:  יחידה זו עוסקת בנושא פרחי אביב ומכונה "פריחה אדומה". ההתמקדות היא בשלושה פרחי אביב שצבעם אדום: כלנית, נורית ופרג. קהל היעד הוא תלמידים בכיתות א'-ב', ובאמצעות טקסטים אלו נקנה לתלמידים אסטרטגיות קריאה ראשוניות להתמודדות עם טקסט עיוני. היחידה מבוססת על תשתית טכנולוגית של מורה מקוון.

 

בית ספר: תל"י, גילה     תחום דעת: חינוך לשוני עברית    שכבת גיל: כיתות א'-ב'

 


 


 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  15/01/2014  

עדכוני rss