education - חינוך המינהל למדע וטכנולוגיה - מגמת אמנויות העיצוב
 
 
 
פורטל התוכן החינוכי
צרו קשר
לאתר המינהל
לוח אירועים
 
 
 
 
 
פרויקט Google Art
 
 

האמנות בעִתה - אחורה, קדימה ואתה...

 לכתבה על הפרויקט ברשת עמל, הקליקו כאן

 

         (יש לפתוח באמצעות דפדפן Google Chrome Frame)

 

 

סרטוני הדגמה

 

סרטון הדגמה לשימוש ב- Google Art 

 סרט פרומו ל- Google Art 

 

החזון


כמורים ומחנכים להבנת התרבות החזותית, אנו שואפים לפתח בקרב התלמידים את אהבת האמנות ולצייד אותם בארגז כלים להתבוננות מעמיקה בתרבות החזותית. בנוסף עלינו להכשיר את התלמיד של המאה העשרים ואחת להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים של המרחב הדיגיטלי. באמצעות מיומנויות אלו, נעורר את הסקרנות ונזמן חוויה והבנה מעמיקה של תחומי האמנות השונים תוך כדי פיתוח נקודת מבט ביקורתית וחשיבה יצירתית.

 

 

 

תלמידי מגמת אמנויות העיצוב לומדים על תקופות, זרמים, סגנונות ואמנים שונים לאורך ההיסטוריה בכלל ובתקופה המודרנית בפרט. פרויקט Google Art יספק לתלמידי המגמה כלי בעל ערך ראשון במעלה להבנת תהליכים היסטוריים המהווים בסיס ומצע להתפתחות התרבות החזותית העכשווית. באמצעות פרויקט Google Art מתאפשר ביקור וירטואלי במרחב המוזיאלי וחקר מעמיק של יצירות, אמנים, סגנונות, טכניקות ותקופות. פרויקט Google Art מאפשר עבודת איסוף, מיון וחקירה של נושאי חתך, תקופות, טכניקות, חללי תצוגה ועוד. תהליכים אלו גם דורשים מהתלמיד לשאול שאלת חקר ממוקדת בעלת ערך אשר תוביל אותו לאיסוף מידע, להשוואה, מיון והסקת מסקנות.

תוצרים

  1. עבודת חקר השואפת להרחיב את הידע של התלמיד באחד משני התחומים: הבנת שפת האמנות או העמקת הידע התיאורטי של תולדות האמנות, זרמים, סגנונות ויוצרים. 
  2.  תוצר מעשי: אחת מאבני היסוד של תהליך ההוראה במגמת אמנויות העיצוב היא עבודה סדנתית, ובה תלמיד יוצר פרויקט אישי בתחום האמנות הפלסטית: רישום, ציור, פיסול, מיצב, מיצג, צילום ועוד. פרויקט Google Art מהווה בסיס עיוני מחקרי עבור שיעורים אלו. הפעילויות המוצגות לעיל הן כמה דוגמאות ליישום מעשי של רעיונות אלו.

פיתחו וכתבו


גיל זוהר, שלי טל, אדי גורן, עינת קינן, נעם טופלברג, נעמה זיגלשטיין, מירי לוין, שרה תודה, ענת מאיה, גלית הרפז- יניב, עדי גולדשיין, ברכה גודלנברג, נעמה כ"ץ, עינת קריצ'מן, רותי מודאנו, קרן ענבי, הילה מזרחי, גילי אלון, סיגל אוחיון, אור וולך, חן יעקבי, אושרית יעקובוביץ, אריה גלוך, דליה מלאך.


פעילויות לתלמידים

 דיוקן עצמי

 מדיוקן עצמי לדיוקן קבוצתי

 דימוי וטקסט

 המרכיבים החזותיים של הפיסול - פיסול בצבע

 המרכיבים החזותיים של הציור - צבע תיאורי מול צבע רגשי

 נושאי חתך - עבודת חקר


 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  15/01/2014  

עדכוני rss