education - חינוך הפיקוח על החינוך הגופני

עדכוני rss

 
   
 
 
 
 
 
 
מנהיגות,הגינות עבודת צוות ומניעת אלימות
תיכון עמל נהריה
 

 שיעור חינוך – עבודת צוות, מנהיגות .

 

מחלקים את הכיתה ל- 5 קבוצות.

כל קבוצה מקבלת שקית קרטון שבה חפצים שונים כמו: אטבים,גומיות, חוט, כוס חד פעמית, דף נייר, עפרון וכד' – מספר הפריטים וסוגיהם זהה לכל הקבוצות.

 

על כל קבוצה לבצע בזמן נתון של 8 דק מהחפצים שקבלו יצירת אמנות כל שהיא בה שותפים מרבית הפריטים.

 

לאחר סיום העבודה כל קבוצה בוחרת במנהיג שיסביר על הפריט שנוצר.(דרך פשוטה לבחור במנהיג היא, בו זמנית כל חברי הקבוצה מצביעים על המתאים ביותר לדעתם להיות מנהיג, מי שיותר אצבעות הצביעו לעברו הוא המנהיג)

לאחר הצגת היצירות נערוך דיון: כל קבוצה תציג את הדרך שהביאה אותם לסיום, בעיות בקבוצה, פתרון הבעיות, מסקנות.

השאיפה היא להגיע למסקנה כי רק שיתוף פעולה יביא להצלחה.

 

בחלק השני של השיעור רושמים על גבי הלוח  את כל הערכים החשובים להצלחת הקבוצה.

לאחר שירשמו כל הערכים כל תלמיד ירשום את שמו ליד שני הערכים החשובים ביותר בעיניו , כך שבתום התרגיל, הכיתה תנסה להחליט ,מהם הערכים החשובים ביותר .

 

 

 

שיעור חינוך- הגינות ומניעת אלימות באמצעות הספורט.

 

בשיעור זה נקריא לכתה דילמות ערכיות מתחום הספורט.

 

דילמה א'

 

 יוסי הוא אתלט מוכשר , הוא אלוף ישראל ושיאן בריצת 200 מ'. המאמן שלו מציע לו לקחת סטרואידים – סוג של סמים האסורים בספורט ובכך יוכל להתקרב לרמה העולמית ואף לזכות במדליה אולימפית. הוא אף מבטיח ליוסי כי אין סיכוי שיגלו אותו מאחר והוא יפסיק לקחת את הסטרואידים חודש לפני התחרות כך שלא יהיה ניתן לגלות עקבות.

יוסי התלבט ובסוף החליט.

 

מה לדעתכם היה יוסי צריך לעשות?

 

דילמה ב'

 

במשחק כדורסל בין שתי קבוצות מהליגה הלאומית הוחלט על עבירה טכנית לחובת רונן עקב עבירה גסה כביכול  על גיל שחקן הקבוצה השנייה . גיל יודע שהשופט טעה מכיוון שהוא עשה הצגה ולא מגיע לרונן עבירה.

גיל אף יודע שזאת עבירה מס' 5 של השחקן והוא יוצא החוצה.

גיל מחליט .....

 

מה לדעתכם גיל היה צריך לעשות....

 

דילמה ג'

 

בריצת שדה למרחק  5000 מ' במסגרת אליפות בתי הספר מובילה יעל את הרצות בהפרש ניכר.

דולקת מאחוריה ענת מביה"ס היריב.

ענת מנסה כבר שנתיים לנצח את יעל אך לא מצליחה.

לאחר 4 ק"מ נראה שיעל שוב תזכה, מועדת יעל ונופלת כאשר היא נוקעת את רגלה.

ענת בראותה את יעל זועקת מכאב ממשיכה בדרכה תוך שהיא אומרת לעצמה , אני לא חייבת לה כלום העיקר זה הניצחון וההזדמנות שיש לי כעת.

 

האם צודקת יעל ?

 

בתום הקראת הדילמה, המורה תולה על קירות הכתה פתקים , על אחד כתוב, מסכים בהחלט, השני מסכים, השלישי, לא בטוח, הרביעי מסכים , והחמישי מסכים בהחלט.

 

כל תלמיד פונה לפתק המתאים לו.

כעת כל קבוצה שנוצרה מסביב לפתק מציגה את טענתה וסיבותיה לאחר דיון קצר.

 

 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  07/12/2014