education - חינוך הפיקוח על החינוך הגופני

עדכוני rss

 
   
 
 
 
 
 
 
חוברות העשרה
 
 

הדלגית, הדילוג והכושר

חוברת זו, בת שלושת החלקים, באה להגביר את המודעות לפעילות הגופנית ולתזונה נכונה. פעילות גופנית יום-יומית ותזונה מאוזנת הן הערובה הטובה ביותר לבריאות הגוף והנפש. ילד פעיל יהיה ילד בריא ויהיה מבוגר בריא - נמרץ יותר ואלים פחות, שמן פחות, אינו סובל מעודף כולסטרול או מסוכרת.

התזונה היום-יומית היא מקור האנרגיה שהגוף זקוק לה לתפקודו השוטף. מלבד ההרכב הנכון והראוי של המזון שאנו אוכלים, יש להקפיד על חלוקתו למספר ארוחות לאורך היום כולו.

חשיבות מיוחדת נודעת לארוחת הבוקר ה"שוברת" את הצום שנכפה עלינו בשעות השינה. ארוחה זו מניעה את גופנו ומשפרת את הרגשתנו, את יכולת הריכוז והלימוד.

אולם אין די בתזונה נבונה ומדודה. הרמב"ם, שהיה גם רופא, קבע:

"ועוד כלל אחד אמרו בבריאות הגוף... כל זמן שאדם מתעמל ויגע הרבה אין חולי בא עליו וכוחו מתחזק... וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל... אפילו אכל מאכלות טובים ושמר עצמו על פי הרפואה - כל ימיו יהיו מכאובים וגופו תשש".

בחלקה הראשון של החוברת מוצגות הגדרות של פעילות גופנית וכושר גופני.

בחלקה השני של החוברת הנחיות לרכיבי מזון המתאימים לכל שעה במהלך היום, לפני פעילות גופנית ואחריה.

בחלקה השלישי של החוברת תמצאו תרגילים שניתן לבצע בעזרת דלגית. תרגילים אלה יעילים לפיתוח הכושר הגופני. המכשיר קל לשימוש, זמין ומתאים לתלמידים ולהוריהם גם יחד.
למען בריאותכם, הקפידו להתעמל הרבה ולאכול בתבונה!

 

 הדלגית, הדילוג והכושר

 חוברת הדלגית בערבית

 

 

 

משחקים של פעם - שישים שנות משחק

 

לרגל חגיגות שנות השישים למדינה בחר הפיקוח הארצי על החינוך הגופני במשרד החינוך להפיק ספר המאגד בתוכו 60 משחקי ילדות של פעם.

המשחקים חולקו לשש קטגוריות ובכל קטגוריה עשרה משחקים: משחקי כדור, משחקים לפיתוח מוטוריקה עדינה, משחקים לשיפור הכושר הגופני, משחקי חברה, משחקים לשעות הפנאי / להפסקה ומשחקים לקבוצות גדולות.

 

ספר זה מיועד למורים לחינוך הגופני, למחנכים ולמורים המבקשים להפעיל את תלמידיהם בשעות הפנאי, לגננות, לרכזים החברתיים בבתי הספר, למדריכים בתנועות הנוער ולבני משפחה המבלים בצוותא.

 

כולי תקווה כי ספר זה יתרום להחזרת משחקי הילדות של פעם לחצר בית הספר, למגרש המשחקים השכונתי ולתא המשפחתי.

 

 שישים שנות משחק

 

 

 

משחקים בשיעור ובהפסקה וגם... בבית ובשכונה

 

עם ההתפתחות הטכנולוגית, מבלים ילדינו זמן רב יותר ויותר מול מסכי הטלוויזיה והמחשב. אנו רוצים לראות ילדים וילדות שמחים משחקים ברחובות העיר, בגינות ובחצרות הבתים!
תפקידנו כהורים וכמורים, לחנך את ילדינו לצרוך משאב יקר זה, שאמור לתרום רבות לשמירה על בריאותם. בספר זה תמצאו משחקים לילדי הגן, ולתלמידי בית הספר מכיתה א' ועד י"ב.
עודדו את ילדיכם לקום משולחן המחשב ולשחק!
המודעות הגוברת והולכת לבריאותם של ילדים הביאה אותנו להוציא לאור ספר משחקים זה. בספר כלולים משחקים רבים שלא נרשמו בספרנו "משחקים של פעם". תמצאו בו רעיונות למשחקי בודדים, זוגות וקבוצות, שניתן לשחק בבית, במרפסת, בחצר השכונתית וכמובן בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות בבית הספר.

 

 משחקים בשיעור ובהפסקה וגם... בבית ובשכונה

 

 

 

״לאֹ נַפסִיק לְשַחֵֹק...״ בגן הילדים

 

גיל הגן הוא התקופה שבה מתבססת ההתפתחות התקינה ונקנים בה הרגלים נכונים אשר ישמשו את הילדים בחייהם כבוגרים. בעידן שבו אנו מצויים לא מרבים הילדים לעסוק בפעילות גופנית בשעות הפנאי. במקום זאת הם מבלים שעות רבות מול מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפונים

החכמים, אימוץ הרגלים אלו עלול לגרום להשמנה ולתחלואה. חובתנו לשנות זאת, עלינו לעודד את התפתחות תנועתם והתקדמותם בהנאה, ולהרגיל את ילדינו לאמץ אורח חיים פעיל!

בעזרת המשחק, המדמה את מציאות החיים, מפתחים ערכים רבים חברתיים, חינוכיים ולימודיים והתייחסות לגוף. משחקי התנועה המופיעים בספר זה מזמנים לילדי הגן פעילות בהנאה בשילוב אינטראקציה חברתית. בספר תמצאו רעיונות למשחקים בהרכבים שונים: יחידים, זוגות וקבוצות, שניתן לשחק בפעילות עם הגננת בגן הילדים, כמו גם בבית ובחצר השכונתית.

בכל מקום יש להקפיד על כללי זהירות כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של הילדים.

החינוך אינו משחק ילדים אך המשחק הוא החינוך במיטבו!

 

 ״לאֹ נַפסִיק לְשַחֵֹק...״ בגן הילדים

 

 

כושר גופני לתלמידי י'-י"ב

חוברת זו הופקה במיוחד עבורכם כדי לסייע לכם לשמור על גוף
בריא כדרך חיים בהמשך חייכם כבוגרים.
אתם חיים בתקופה בה המדיה האלקטרונית תופסת תאוצה ואתם
מקדישים שעות רבות לעיסוק בה. עליכם להשכיל ולשלב בסדר
יומכם פעילות גופנית סדירה, המשפיעה לטובה על מדדים גופניים
רבים כלחץ דם, מחלות לב, כולסטרול, השמנה וסוכרת ותורמת
רבות לבריאות הנפשית של העוסקים בה. בנוסף, הפעילות הגופנית
מגבירה את הובלת החמצן למוח ומעלה את יכולת הריכוז והלמידה.
בחוברת זו תמצאו תרגילים מגוונים שניתן לבצע בכל מקום ואינם
דורשים ציוד מיוחד. התרגילים מחולקים לחמש קטגוריות: תרגילי
חימום, כללי ודינמי, פעילות אירובית, תרגילים לחיזוק השרירים
ומתיחות.
כל אחד יכול וכל אחת יכולה לבצע את התרגילים המופיעים
בחוברת. ניתן להעלות את רמת הקושי של התרגילים ומשך
הפעילות בהתאם לשיפור הכושר האישי שלכם.

 

כושר גופני לתלמידי י'-י"ב

 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  06/04/2017