education - חינוך מרזב - הפיקוח על הוראת העברית בבתי הספר הערביים

עדכוני rss

 
   
 
 
 
 
 
 
בשל תפוחים
 

סיפור קצר ליהודה בורלא.

 

היצירה מחלוקת לאחד עשר מערכי שיעורים, שבכל אחד  מגוונות הן  דרכי למידה מעניינות. בשיטת עבודה זו, נחשפים התלמידים לתכנים, ובמקביל הם מפנימים מושגים חשובים לניתוח יצירות כמו: דמות שטוחה, דמות עגולה, אקספוזיציה, סיבוך וכיוצא בזה. המשימות במערכים  מחולקות בצורה עולה בכך שניתנת אפשרות ליחיד להמשיג  מושגים ולהפנים רעיונות חדשים בספרות.וגם היא שיטה מאתגרת שמאיצה בעקיפין את הלומד להעלות את דבריו בדיון קבוצתי.

 

הסיפור מוגש כזיכרונות אוטוביוגרפיים. הווי החיים המתואר בסיפור הוא זה של העדה הספרדית בירושלים  לפני כמאה שנה . משפחתו של המספר , משפחה ספרדית – מיוחסת . החלוקה המעמדית המתוארת   בסיפור מבוססת על ההבחנה בין רבנים ותלמידי חכמים ובין בעלי מלאכה.

 

בסיפור מוצגים הבדלי – המעמדות כרקע לקונפליקט בין האב לבן .  בסיבוך מתוארות ניגוד הדעות שבין האב לבן שגרמו "למריבה" ביניהם .שיא הסיפור הוא גניבת התפוחים והחשש מפני העתיד . גילוי הגניבה והתחלת החקירה מהווה מפנה בסיפור.הסיום בסיפור הוא סיום מעגלי בכך שהבן מקבל את עונשו.

 

 

להורדת הקובץ לחץ כאן בשל תפוחים

 

 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  17/02/2012