education - חינוך

עדכוני rss

 
   
 
 
 
 
 
 
שהם סמיט
 

 

 

שהם סמיט היא סופרת לילדים ולמבוגרים, מבקרת ספרות ("הארץ") ומתרגמת.  ילידת ירושלים (1966). כלת פרס ראש הממשלה לשנת תשס"ט ופרס אקו"ם לשנת תש"ע. חברת מערכת "דף-דף", אתר לעידוד הקריאה ומשתתפת קבועה בכתב העת "עיניים".  אמא לשלושה ילדים. 

 

שהם סמיט באתרים ברשת:  דףדף     ויקיפדיה    פייסבוק

 

מספריה לילדים:

מי שתה לי (ספריית פועלים, הקיבוץ המאוחד), בארץ תיק תק (כתר), גומבוץ וקרצ'יבצ'י (זמורה-דביר), שישה גיבורים גדולים ו שש גיבורות גדולות (כנרת), מפלצות מיתולוגיות (דניאלה דינור) , יומטיול ירושלים (דניאלה דינור), אבא אכל דייסה (כנרת), האגדות שלנו - אוצר האגדה העברית לילדים ( דביר) ילד עיר (כנרת), אות בבאר ( כנרת).  

 

הספר אוצר האגדה העברית לילדים זכה בפרס אקו"ם לספרות ילדים תש"ע. בשנת תשע"ד  תחולק מהדורה ניסיונית של הספר לכתות הנמוכות , במסגרת ספריית פיג'מה.

 

הספר אות בבאר יצא לאור ביוזמת "ספריית פיג'מה" וחולק בתשע"ג ל-100,000 ילדי גן חובה. בתשע"ד יצא לאור בספריית פיג'מה ספר נוסף שכתבה - משל על שועל.

 

הספר ילד עיר נכלל במצעד הספרים תשע"ד - לכתות ד-ו.

 

תרגמה (עם בן זוגה המתרגם אמנון כץ) למעלה מחמישים ספרי ילדים, ובהם הקלאסיקות: אוליבר טוויסט, מאת צ'רלס דיקנס  ופשטידת הפלא, מאת נורמן לינדזי ( שניהם בהוצאת מודן, סדרת "הרפתקה") וספרים רבים שהשתתפו במצעד הספרים בשנים האחרונות.

 

כמה מספריה תורגמו ויצאו לאור בגרמניה, צרפת וברזיל.

 

מפגשים עם תלמידים

 

בעלת ניסיון רב-שנים במפגשים עם תלמידים במסגרת סל תרבות וסופר אורח.

 

שהם סמיט נפגשת עם ילדים מכתה א-ו  ומציעה מפגשים מגוונים, דיאלוגיים ומפתיעים , העוסקים בספרות, בחיים ובקשרים שביניהם . במפגשים שהם קוראת מתוך הסיפורים , ומדברת על הנושאים העולים מתוכם - ומשאלות המשתתפים במפגש.  כל מפגש מתבסס על קריאה בספר אחד או בכמה ספרים - המקיימים ביניהם קשרי גומלין .

 

מפגש ילד עיר - הספר נכלל במצעד הספרים (לכתות ד-ו, המפגש מתאים גם לילדי כתות ג')

 

המפגש לכתות ג-ו

ילד עיר הינו רומן בסיפורים קצרים, על שנה בחיי עמוס, ילד תל-אביבי בן אחת-עשרה. הספר קיים גם כספר קולי. (הקריין הוא ינאי כץ, נער בן 13 , בנה של שהם סמיט. ניתן להשגה בספריות הציבוריות ובאתר ( icast

 

במפגש : קריאה ושיחה על עניינים שונים העולים מן הסיפורים ( השאובים, בעיקרם, מן המציאות המשפחתית של הסופרת ובנה) : ריאליזם, התבוננות במציאות הישראלית, ביקורת חברתית ( תרבות הצריכה) שפה כמעצבת תרבות, התבגרות ועוד.

 

 

על גיבורים, גיבורות, ומפלצות - מפגש בעקבות הספרים "ששה גיבורים גדולים", "שש גיבורות גדולות" ו"מפלצות מן המיתולוגיה היוונית".

 

המפגש לכתות ב-ה

 

המפגש עוסק במיתוסים כמשקפי תרבות וכמעצבי תרבות, בגבורה ובמגדר, בקשר שבין אלימות לתרבות , בספרות פנטזיה ובעיבוד.

 

 

האגדות שלנו - מפגש עם אגדות חז"ל ועם "ספר האגדה" לביאליק ורבניצקי - בעקבות "האגדות שלנו - אוצר האגדה העברי לילדים" ו,אות בבאר".

 

המפגש לכתות א-ו

 

המפגש עוסק באגדות חז"ל כסוגה ספרותית, בחשיבות של נשיאת לפיד התרבות מדור לדור, בעיבוד ובתרגום, ובסוגיות מוסריות העולות מן הסיפורים.

 

ניתן לשלב עם מפגש "ילד עיר". ( דרך אגדה המופיעה בשני הספרים) .

 

 

מציאות ודמיון בעקבות "מי שתה לי", "גומבוץ וקרצ'יבצ'י" "אבא אכל דייסה".

 

המפגש לכתות א-ב

מה הקשר בין סיפורים שלא היו ולא נבראו לבין המציאות?  איך נולדים סיפורים? מהו איור? ועוד.

 
 
    תאריך עדכון אחרון:  01/09/2016