צוות כתיבה ועריכה: חנה שדמי, שוש צימרמן, אלה אלגרסי, מינה פנצר, תמר ארז, חוה ברנע, דליה בנימיני, אסנת בינשטוק, ריקי בצרי, אורלי סרוסי, התכנית נכתבה בשיתוף עם מדריכי המניעה בשפ"י
חלק א'
פרק ראשון: עבודת המסייעים בשעת חירום 
- סיוע בעת חירום - מטרות ועקרונות מנחים
|
|
|
- מתן ידע וכלים ראשוניים לדרכי התערבות
|
|
|
|
- מתן ידע וכלים - דוגמאות להפעלה
|
|
פרק שני: היערכות ארגונית - סדר פעולות, דפי תדרוך, אגרות
- התארגנות מקדימה למצב חירום
|
|
- הכשרת הצוות החינוכי בהתמודדות במצבי חירום
|
- הכנת נוהלי פעולה, טפסים, רשימות מידע ואגרות
|
חלק ב'
פרק ראשון: התמודדות במצב חירום - ארגז כלים 
- מודל רב ממדי להתמודדות עם מצבי לחץ, ואי-וודאות -ׁ גש"ר מאח"ד
|
|
|
- איתור הדפוס או הדפוסים הדומיננטיים של הפרט בהתמודדות עם משבר
|
- רעיונות להפעלת דפוסי ההתמודדות גש"ר מאח"ד
|
- דפוס התמודדות באמצעות הגוף
|
- דפוס התמודדות באמצעות השכל
|
- דפוס התמודדות באמצעות הרגש
|
- דפוס התמודדות באמצעות מערכת אמונות
|
- דפוס התמודדות באמצעות פעילות חברתית
|
- דפוס התמודדות באמצעות דמיון
|
פרק שני: משמעות הקיום 
|
|
|
|
|
|
- הבניית תמונת עתיד על בסיס תקווה
|
|
פרק שלישי : מעורבות ותמיכה חברתית במעגלי השתייכות שונים 
|
|
|
- לקיחת אחריות - "ראש גדול"
|
|
פרק רביעי: עיבוד מידע 
- מקומו של המידע בהתמודדות עם מצב החירום - קווים מנחים
|
- התאמת אופן מסירת המידע לגיל התלמידים
|
- קווים מנחים ומסרים לשיחה בכיתות - שאלות לדיון והצעות לפעילויות
|
- קווים מנחים ומסרים לשיחות מחנכים עם הורים
|
חלק ג'
פרק ראשון: התמודדות עם פחדים
|
- עקרונות מנחים וטכניקות עבודה
|
- רעיונות לשיחות ולהפעלת תלמידים
|
|
- נספחים: הצעות לפעילויות נוספות
|
פרק שני: התמודדות עם אבל ואובדן
|
|
- מטרות ועקרונות מנים להתערבות
|
- שאלות מנחות לשיחות עם תלמידים
|
|
- נספחים: הצעות לפעילויות מתוך הספר "על החיים ועל המוות"
|
|
|
חלק ד'
ערכת חירום לגיל הרך - לגננת ולצוות הגן
1. הקדמה 
2. מצבי חירום - עקרונות התערבות 
א. |
מצבי לחץ: רמות התייחסות |
ב. |
מצבי חירום שבהם נדרשת הגננת לפעול:
- איום בטחוני מתמשך ("שגרת חירום")
|
- אסון או אירוע מעורר חרדה המתרחש בתוך שטח הגן
|
- אסון או אירוע מעורר חרדה מחוץ לשטח הגן
|
| |
ג. |
עקרונות להתערבות הגננת במצבי חירום:
|
- עקרון ה"קמ"צ" - קירבה, מיידיות, ציפייה
|
| |
ד. |
מצבים של היעדרות מן הגן |
3. מצב חירום: התערבות בטווח המיידי 
- מצב חירום - תדריך פעולה: תרשים
|
|
4. התערבות מעמיקה לאורך זמן באירוע חירום 
א. |
התערבות בגן באירוע חירום: מהלך ההתערבות |
ב. |
ארגון חיי הגן באופן הדומה להתנהלות השגרתית |
ג. |
קשר עם ההורים |
ד. |
מכתב להורים - דוגמא |
ה. |
שיחות סיכום |
5. הערכות ארגונית 
א. |
צוות לשעת חירום של הגן (צל"ח גן) |
ב. |
צוות גן המורחב לשעת חירום (צל"ח גן מורחב) |
ג. |
צוות חירום יישובי |
ד. |
בניית צל"ח גן |
ה. |
בניית צל"ח גן מורחב |
ו. |
הורים כוננים |
ז. |
תיק אישי לילד |
ח. |
ארגז גננת |
ט. |
רשימת טלפונים לשעת חירום |
י. |
רשימה ביבליוגרפית ומקורות מומלצים לקריאה נוספת |
6. נספחים 
א. |
טופס ייפוי כוח |
ב. |
רשימת מזון מומלץ |
ג. |
היום שאחרי פרוץ מלחמה |
ד. |
עולים חדשים בגן |
ה. |
ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן הרגיל, המיוחד והמשולב |
ו. |
מסרים עיקריים להדרכת ילדים בגיל הרך בנושא: |
ז. |
היערכות למתקפה בלתי קונבנציונאלית |
ח. |
מאמר: איתותי מצוקה של ילדים בגיל הרך / אורה גולדהירש |
תדריך לפסיכולוגים וליועצים 
|
- תהליך הטמעה ופיתוח חוסן להתמודדות בעיתות חירום
|
- התייחסות לצרכי הגננת וצוות הגן בעת חירום
|
- מבנה מומלץ של מערך ההדרכה
|
|
|
|
|