שפ''י education - חינוך המינהל הפדגוגי

עדכוני rss

 
 
 
 
 
 
 
נושא המאמר:  חירום
 

איתור מצוקה פוסט טראומטית בקרב מתבגרים ישראלים החשופים לטרור מתמשך

 

ד"ר רות פת-הורנצ'יק, אסנת דופלט, המרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה, בית חולים הרצוג, ירושלים

 
ינואר ‏2004
 
 
תקציר המאמר:
 

הפרוייקט לאיתור מצוקה פוסט-טראומטית, נערך במסגרת התערבויות בית ספריות באזור ירושלים שנערכו מיוני 2002 עד יוני 2003, לאחר יותר משנתיים של אירועי טרור מתמשכים, במהלכה של אינתיפאדת אל אקצה.  עקרונות ההתערבות הבית ספרית מושתתים על שילוב בין הגישה הקהילתית והקלינית, וכוללים בניית חוסן והעצמה של צוות בית הספר בהתמודדות עם תגובות לטרור המתמשך, ושיפור מיומנויות המורים באיתור סימפטומים פוסט- טראומטיים אצל התלמידים והפנייתם, בעת הצורך, לטיפול במסגרת בית הספר או בקהילה.

 

מחקרים שבדקו שכיחות של הפרעה פוסט-טראומטית (PTSD-post traumatic stress disorder) בקרב תלמידים, לאחר חשיפה לאירועי טרור כמו פיגועי ה-11 בספטמבר והפיצוץ באוקלוהמה סיטי, מצביעים על הערכות שבין 11%-5%  מקרב ילדים ובני נוער (.(Pfefferbaum et al., 2003; Hoven, 2002 כמו כן נמצא על ידי  Chemtob et al.  (2002)שהורים ומורים, מתקשים לזהות מצוקה פוסט-טראומטית בקרב מתבגרים, ועל כן איתור ישיר של PTSD באמצעות שאלונים במסגרת בתי-הספר, הוא השיטה המוסכמת כשיטה היעילה ביותר לזיהוי מתבגרים הסובלים מסימפטומים פוסט-טראומטיים במסגרת בתי-הספר והקהילה.

 

המאמר המלא

 
 
 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  28/04/2015