שפ''י education - חינוך המינהל הפדגוגי

עדכוני rss

 
 
 
 
 
 
 
מפגש מנהל/ת ומדריכה בשלב הברור הטנטטיבי
 

הכרות עם ביה"ס

  • חלום.
  • מטרות ויעדים שנקבעו לשנה הזו. 
  • נקודות חוזק וחולשה של ביה"ס.
  • דמויות מפתח.
  • מנגנונים קיימים (צוותים, ישיבות, גורמי סיוע כוו).
  • תוכניות ומדריכים אחרים.
  • מנהיגות תלמידים.
  • תוכניות שהופעלו בעבר ומידת האפקטיביות שלהן.

חשיבה על התהליך (הגדרת משאבים נדרשים)

  • הסכמת המנהל להוביל את  התהליך בשיתוף  הצוות.
  • הגדרת משאב  זמן מנהל, יועצת, צוות מוביל, צוות מורים, תלמידים בתהליך 
  • נכונות המנהל לגייס צוות מורים למעורבות, מחויבות, פעילות ויישום.
  • נכונות לקיים תהליכים מקבילים בין מנהל וצוותו, ובין המורה ותלמידיו.

חשיבה על הקשר מנהל - מדריך במהלך הכולל

  • יצירת אמון הדדי בין המנהל והמדריכה.
  • יצירת שיח פתוח ודיאלוג בכל שלבי התהליך.
  • יצירת מוטיבציה בצוות המורים ע"י המנהל.
  • פריסת תוכנית ההדרכה לשנה הזו ע"י המדריכה.
  • מוכנות מצד המנהל לבצע שינוים מערכתיים ארגוניים התומכים בתוכנית שתבנה.

חשיבה על הקשר מנהל - מדריך במהלך הכולל

  • יצירת אמון הדדי בין המנהל והמדריכה.
  • יצירת שיח פתוח ודיאלוג בכל שלבי התהליך.
  • יצירת מוטיבציה בצוות המורים ע"י המנהל.
  • פריסת תוכנית ההדרכה לשנה הזו ע"י המדריכה.
  • מוכנות מצד המנהל לבצע שינוים מערכתיים ארגוניים התומכים בתוכנית שתבנה.

זיהוי מיקום ביה"ס בתהליך הכולל

  • ברור תחושות, מחשבות, ומניעים להצטרפות לתהליך.
  • זיהו השותפים במהלך.
  • פריסת המהלכים שנעשו עד כה  (תגובות הצוות).
  • תאור האקלים הנתפס היום, מול האקלים הרצוי בעיני הצוות.
  • תכנון השלב הבא בתהליך.
 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  28/09/2019