education - חינוך האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים
 
 
 
 
 
 
 
מוזאונים ומרכזי מבקרים כסביבת לימוד
עקרונות ודוגמאות יישום במוזאון ארץ ישראל
 

 

חוברת זו היא השלישית בסדרת פרסומים בנושא סביבת הלימוד החוץ-כיתתית.

 

החוברת שלפניכם ממוקדת בסביבת לימוד אחת: המוזאון.

 

מטרת החוברת - להציג למורים דגם עבודה ודוגמאות של פיתוח מערכי שיעור בסביבת המוזאון, אשר תואמים את הצרכים של תלמידים במסגרת בית ספרית.

  • בחלק הראשון של החוברת מוגדרים המאפיינים של המוזאון ומרכז המבקרים כסביבת לימוד, והמסקנות הנובעות מכך לגבי הפיתוח של מערכי שיעור חוץ-כיתתיים.
  • בחלק השני תמצאו דוגמאות ליישום של העקרונות הנלמדים: חמישה מערכי שיעור חוץ-כיתתיים במוזיאון ארץ ישראל, המתאימים למקצועות הוראה שונים.
  • בנספח מפורטות דרכי העבודה שבהן השתמשנו בעת פיתוח מערכי שיעור במוזאון ארץ ישראל.

הקדמה:

 שימוש במוזאונים ובמרכזי מבקרים כסביבת לימוד

מערכי שיעור במוזאון ארץ ישראל:

 ארוצה נא ואבשרה - שיעור במקרא

 נר לרגליהם - שיעור במדע וטכנולוגיה

 עדשים כדינרי זהב - שיעור בהיסטוריה

 בזעת אפיך תאכל לחם - שיעור בגיאוגרפיה

 ממשפחה לקהילה - שיעור בארכאולוגיה 1

 ממשפחה לקהילה - שיעור בארכאולוגיה 2

 הסלעים של אזור מגורינו - שיעור במדע וטכנולוגיה

נספח:

 שלבים במודל העבודה

 

הקבצים המצורפים הינם קובצי PDF

כדי לצפות בהם יש להשתמש בתוכנת Acrobat Reader,

גרסה 5.0 ומעלה.

 

 
 
    תאריך עדכון אחרון:  02/02/2009  

עדכוני rss