education - חינוך רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך
רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך
 
 
 
 
 
 
 
 
ערכת מבחן (נוסח משולב) - שפת אם ערבית לכיתה ב'  -  תשע"א
עיתוי מתאים להעברה:  שליש אחרון של כיתה ב'
 
 

1.  היערכות לקראת המבחן, העברתו בכיתה ובדיקת מחברות המבחן

 

   

תוכן הערכה למורה ולצוות הבית-ספרי:

           פרק א':  תיאור המבחן:  מפרט ומיפוי המבחן
           פרק ב':  הנחיות להעברת המבחן:  היערכות להעברת המבחן, תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
                         והנחיות כלליות להעברה, הנחיות להכתבה
           פרק ג':  הנחיות לבדיקת המבחן:  המחוון, ההנחיות לבדיקת המבחן
                        והשוואה לנתוני קבוצות ההשוואה (נורמות ארציות)
                               דף ריכוז ציונים לתלמיד – דוגמא
                               דף ריכוז ציונים לתלמיד לחישוב ידני
                               דף מיפוי כיתתי

           פרק ד':  הפקת תועלת מהמבחן

 

 
 

2. ניתוח תוצאות המבחן באמצעות כלים לחישוב ומיפוי ציוני המיצ"ב הפנימי

בתי הספר מוזמנים לבחור באחד מכלֵי העזר הבאים לניתוח תוצאות המבחנים:

 

 

הערות כלליות:

  •  לתשומת ליבכם! יש לשמור את קובץ המיצבית הכיתתית בתיקיה מקומית במחשב. יש לפתוח אותו מתוך תיקיה זו ורק אז להתחיל להקליד נתונים למיצבית! 
  • מיצביות וכלי המנב"ס מיועדים למקרים בהם הועבר המבחן בשלמותו.
  • על מנת לקבל תמונת מצב בית ספרית של תוצאות המיצ"ב הפנימי, יש להנחות את כלל מורי בית הספר להשתמש בכלי  בית-ספרי אחיד לניתוח כל תוצאות המיצ"ב הפנימי (מנב"ס או מיצבית).
 
 

3.  נתונים ארציים המבוססים על התוצאות הארציות במיצ"ב החיצוני

הערה:

  • חשוב לזכור כי ההשוואה בין ציוני בית הספר לציוני קבוצות ההשוואה (נורמות) צריכה להיעשות בזהירות רבה, לאור ההבדלים באופן העברת מבחן פנימי והמיצ"ב החיצוני.
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  20/11/2011    

עדכוני rss