education - חינוך המינהל למדע וטכנולוגיה - מגמת אמנויות העיצוב
 
 
 
פורטל התוכן החינוכי
צרו קשר
לאתר המינהל
לוח אירועים
 
 
 
 
 
פרויקט שנתי תש"פ
 

פרויקט שנתי תשפ"א  "פחות זה יותר"

בשנה הקרובה – תשפ"א אנו מציעים לתלמידי מגמת אמנויות העיצוב לנקוט עמדה אקטיבית בנוגע למציאות המורכבת והמרובדת היום ולעתיד הרצוי שיתמקד בהחזרת האיזון שבין תרבות הצריכה לבין זכויות יסוד לחיים ברי קיימא בסביבות החיים של ילדים ובני נוער בארץ ובעולם. כמו כן, אנו מזמינים אותם לבדוק את עמדתם לגבי צרכנות.   בחרנו לאמץ את משפטו האלמותי של מיס ון דר רוהה, "פחות זה יותר" משפט המזוהה יותר מכל עם גישתו לתכנון של מוסד ה"באוהאוס" ונחשב לכוח המניע והמכוון של הרוח המודרניסטית האוניברסלית באדריכלות ובעיצוב מראשית המאה ה 20- עד היום. מיס ושותפיו לדרך הוכיחו כי חזון ברור מאפשר לשנות מציאות בזכות עיצוב. המציאות היום מזמינה אותנו לבחון שוב את המושג "פחות זה יותר" לא ר בהיבט הצורני והחומרי אלא גם בהיבט הערכי, בהיבט הצרכני, בהיבט .הסביבתי ובהיבט החברתי.

מטרת הפרויקט:

התבוננות ביקורתית של התלמידים על אורח החיים שלהם או של חבריהם וזיהוי הזדמנויות לשינוי אשר יאפשרו שמירה או  שפור איכות חיים לצד מימוש זכויות והעצמת האחריות האישית והאזרחית שלהם בתהליך השינוי.

למי מיועד הפרויקט?

הפרויקט מיועד לתלמידי מגמת אמנויות העיצוב בכל ההתמחויות. עיצוב מוצר, עיצוב גראפי, אינראקטיב, קרפטס, ומגמת עיצוב אופנה.

צוות הפקוח ילווה את הפרויקט בתקווה כי השנה נקיים תערוכה של בוגרי כיתה י"ב תשפ"א.

מסמך מפורט הכולל הסבר, חומר ביבליוגרפי וטופס הרשמה .

 

 

 

פרויקט שנתי - רוח ספורטיבית 

בשנה זו - תש"פ לקראת המשחקים האולימפיים ביפן 2020,
אנו מזמינים אתכם לדון  במונח:  "רוח ספורטיבית"  וללמוד אודות הקשר בין העיסוק בספורט ועיצוב נפש האדם.
 
ספורטיביות מוגדרת כ: 
"התנהגות ויחס הוגן של המשתתף, לרבות משחק הוגן, אדיבות כלפי חברי הקבוצה והיריבים, עידוד השאיפה למצוינות, והפסד בכבוד".
 
בהמשך לנושא "רוח ספורטיבית",  נשאל  כיצד הספורט משפיע עלינו: בין אם אנו בני ארבע ומטפסים על סולם בגן השעשועים,  בני שבע עשרה ומתכוננים לבחינות הבגרות, בני ארבעים וטרודים במשימות היום יום, או אזרחים ותיקים ויש לנו  את חופש הבחירה לתכנן את יומנו. עוד נשאל : מה מניע אותנו לבחור לעסוק בספורט? האם הרצון להיות חלק מקבוצה? להשתפר ולנצח? להבריא  ממחלה? או אנרגטיות טבעית?  עוד נשאל כיצד הספורט מסייע , ומקדם את התפתחות האישיות? מה יש בו שמאפשר לכל אדם למצוא את המתאים לו?  על אילו צרכים הוא עונה וכיצד ? וכמובן מה ניתן לשפר ?
אנו מזמינים אתכם לדון במושג " רוח ספורטיבית" כבסיס לפיתוח פרויקט הגמר בהתאם להנחיות  כפי שקיימות באתר המפמ"ר

 

 הצעה לפרויקט נוסף

קול קורא לשיתוף פעולה של  מורי ותלמידי מגמות אמנויות העיצוב
עם מוזיאון "חצר ראשונים", קיבוץ עין שמר.


מקצוע מוביל : הערכה חילופית 30% בית ספרי ( ס.ש 816283 )
מקצוע התמחות: עבודת גמר בהיקף 5 יח"ל ( ס.ש. : 891589)
 
אנו רואים חשיבות גדולה בדיאלוג יצירתי בין המוזיאונים ותלמידי מגמת אמנויות העיצוב בתיכון, אשר מתנסים בתכנון לרווחת האדם.
מטרותינו:
· לאפשר לתלמידים  לחקור את המושג "קיבוץ" כחלק מפרויקט הגמר במקצוע התמחות: עיצוב
· לאפשר לתלמידים לחקור ולגבש נקודת מבט אישית אודות הקיבוץ כחלק מפרויקט הגמר של מקצוע מוביל 30% הערכה בית ספרית.

 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  16/05/2020  

עדכוני rss