|
איך מתחילים |
|
תכנון שלבי העבודה וההתארגנות להפעלת תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס: |
|
שלבים להפעלת התכנית:
1. תנאים מקדימים להתחלת פעילות בפרויקט הקשר הרב – דורי
תנאים מקדימים להתחלת פעילות בפרויקט הקשר הרב – דורי
|
מעורבות מנהל ביה"ס |
- מעורבות צוות ניהולי
- מיקום הפרויקט בסדר העדפותיו של מנהל ביה"ס
- האם הפרויקט חלק מתכנית העבודה הבית-ספרית השנתית
|
בעל תפקיד להובלת הפרויקט |
- מי מרכז את הפרויקט בביה"ס?
|
תרבות ארגונית בית-ספרית
המטפחת פעילות התנדבותית |
|
הצטיידות |
- חדר מחשבים פעיל ותקין המכיל לפחות 15 עמדות מחוברות לאינטרנט.
|
פרסום התוכנית החינוכית |
- בקרב המורים, תלמידים הורים ובני הגיל השלישי.
- מצורף מינשר התכנית.
- מצורפת כרזה לפרסום בביה"ס.
|
2. בחירת המשתתפים בתכנית הקשר הרב – דורי
בחירת המשתתפים בתכנית הקשר הרב - דורי
|
בחירת המשתתפים |
הערות/ שאלות לחשיבה |
תלמידים |
פרופיל בחירת התלמיד:
· בעל מוטיבציה
· בעל רצון לתרום ולהתנדב.
· בעל ידע במחשבים.
· מצטיינים בסובלנות ובסבלנות
· בעלי יכולת הסבר וכושרי דיבור |
· האם יבחרו תלמידים פעילים?
· האם יבחרו תלמידים מצטיינים?
· האם יבחרו תלמידים מיומני מחשב?
· האם יבחרו תלמידים לפי רמת עניין?
· אם תלמידים יצטרכו לצאת משיעורים כדי להשתתף בתכנית, אזי יש לדאוג לקבל את הסכמת ההורים להשתתפות ילדיהם, בתכנית. |
בני הגיל השלישי |
בחירת המשתלמים |
· האם בחרנו בבית-גיל זהב מסוים?
· האם יבחרו סבים וסבתות של התלמידים?
· האם בחרנו באולפנים לאוכלוסיה המבוגרת.?
· האם בחרנו במועדוני קשישים? |
פרופיל בחירת המבוגר :
· ידיעת קרוא וכתוב
· שפת דיבור
· מצב בריאותי |
· האם שפת הדיבור של המבוגרים תואמת
לשפת דיבור התלמידים? |
3. מוכנות והכשרת המשתתפים בתכנית
מוכנות והכשרת המשתתפים בתכנית |
קבוצה |
|
תלמידים |
- תיאום ציפיות (שיחה ושאלון)
- מיפוי ידע במיומנויות מחשב
- כישורי הנחיה - מפגשי הכנה לתכנית, הכנה מנטאלית, הכנה פדגוגית ודידקטית
- גיבוש ידע - תכני לימוד ביישומי מחשב
|
בני הגיל השלישי |
- תיאום ציפיות(שיחה ושאלון)
- מיפוי ידע במיומנויות מחשב
- מפגש הכנה לעבודה עם תלמידים
|
צוות מורים ובעלי תפקידים |
- תיאום ויידוע הצוות הבית ספרי על פרטי הפעלת התוכנית (מועדים ושעות) ושמות תלמידים משתתפים.
|
הורים |
- פרסום התכנית ויידוע ההורים על הפעלת התוכנית (מועדים ושעות) .
- החתמת ההורים על טופס הסכמה להשתתפות ילדיהם בפעילות.
|
גורמים נוספים |
- פרסום התכנית ויידוע הרשות, הקהילה, המקומון וכו'.
|
4. תכנון מוקדם - תכנית עבודה
תכנון מוקדם - תכנית עבודה |
תכנית עבודה לתכנית הקשר הרב דורי |
- הגדרת חזון, מטרות ויעדים
- הגדרת מס' המפגשים: 14 מפגשים
- בחירת השעות האופטימאליות: בזמן שעות הלימודים, לאחר סיום הלימודים וכד'
|
ארגון לוגיסטי - ביה"ס |
- תכנון מפגש בן שעתיים במעבדת המחשבים, ארגון מספר המפגשים בתכנית, לו"ז מועדים,מעבדת מחשבים.
-
|
ארגון לוגיסטי - מול המשתתפים המבוגרים |
- תיאום מועדים, שעות, הסעות וכד'
- דף קשר – איש קשר להודעות ושינויים
- האם ניתן להעמיד לרשותם מעבדת מחשבים פתוחה במועדים קבועים לתרגול ?
|
תכנית הלימודים במפגשים |
- תכנון מדויק של מפגשי למידה. (ראה הצעות למערכי שיעור).
- הגדרת נושאי ותכני הלימוד במפגשים ניתן להתמקד בנושא לבחירתכם למשל: סיפור אישי, סיפורי עלייה, סיפורים מבית אבא ... וכד'.
- הכנת קלסר מערכי שעור לכל מפגש
- ריכוז ותיעוד תוצרי הלמידה המשותפת.
|
5. פעילות ייחודיות נוספות שניתן לפתח במהלך המפגשים
פעילות ייחודיות שהתפתחה במהלך התכנית
|
אפשרי במהלך מפגשים ליצור פעילויות ייחודיות:
- מסיבות חג משותפות
- הרצאות של המבוגרים בבית הספר
- פרסום ספר או חוברת בנושא נבחר
- אחר
|
6. משוב והערכה
משוב במהלך הפעילות |
תלמידים |
- מומלץ להעביר שאלון משוב במהלך הפעילות
|
מבוגרים |
- מומלץ להעביר שאלון משוב במהלך הפעילות
|
עמידה ביעדי תכנית המפגשים |
תלמידים |
- משוב והערכה תכנון מול ביצוע ברמת התלמידים- שאלוני משוב
|
מבוגרים |
- משוב והערכה תכנון מול ביצוע ברמת התלמידים – שאלוני משוב
|
7. שביעות רצון המשתתפים
שביעות רצון המשתתפים |
הנהלה |
עד כמה תרמה הפעילות לביה"ס? |
מורים |
אלו שינויים חלו בתלמיד במהלך התנדבותו? |
תלמידים |
עד כמה תרמה הפעילות לתלמידים ? |
מבוגרים |
עד כמה תרמה הפעילות למבוגרים? |
הורים |
מידת שביעות רצונם של ההורים מהשתתפות ילדם בתכנית |
גורמים נוספים מעורבים |
קהילה: רשות, מועדוני קשישים, בתי - אבות |
8. תכנית המשך
תכנית המשך |
|
האם יש ביקוש מצד המשתתפים לתכנית המשך?
האם נערוך תוכנית המשך? | |
|