למידה בסביבה מתוקשבת בבתי ספר יסודיים - דוח הערכה תשס"ב
האגף לחינוך יסודי משקיע משאבים רבים במחשוב בתי-הספר היסודיים מתוך כוונה להפוך את המחשב לכלי שיקדם את תהליכי הלמידה בקרב התלמידים, יתרום לשיפור הישגיהם ויעזור בעבודתו של המורה.
האגף להערכה ומדידה נתבקש על-ידי האגף לחינוך יסודי להעריך את מידת שילוב המחשבים בבתי-הספר היסודיים ואת אופי השימוש שנעשה בהם. השאלה הנבדקת היא: באיזו מידה משאבי המחשוב של בית-הספר ושל התלמידים, היקף הניצול שלהם ומאפייני סביבת הלמידה משפיעים על ההישגים ועל ומיומנויות המידע של התלמידים?
מקורות המידע לשאלות אלה
- המיצ"ב שממנו יתקבל המידע לגבי הישגי התלמידים במקצועות מתמטיקה, עברית, מדעים ואנגלית
- שאלון סביבת הלמידה שממנו יתקבל המידע לגבי סביבת הלמידה הכללית של התלמידים בדגש על סביבת הלמידה הממוחשבת
- שאלון מיומנויות שממנו יתקבל המידע לגבי מיומנויות המידע של התלמידים
- בנוסף נבדקת רמת המחשוב של בית-הספר (ובכלל זה מספר התלמידים לעמדת מחשב, מספר עמדות המחשב המחוברות לאינטרנט, תקלות טכניות וזמינות התמיכה, הכשרת הצוות ועוד).
אפשר להוריד את דוח ההערכה - תשס"ב. 