כל עבודת הערכה הנעשית ע"י ראמ"ה עוברת שורה של תהליכי בקרה, חשיפה, הצגה והפצה. באופן עקרוני, כל התוצרים של ראמ"ה מכוונים לשיפור תהליכים בבתי הספר ובמערכת כולה, במסגרת תפיסה של "הערכה בשירות הלמידה". להלן תיאור של מהלכים טיפוסיים של חשיפת ממצאים, הצגתם והפצתם:
-
מתן משוב עדכני למובילי התכניות במהלך יישומה במסגרת תפיסה של "הערכה מעצבת": כפי שציינו לעיל, כבר במהלך איסוף הנתונים, נעשית הצגה של ממצאים ראשוניים למובילי התכניות, במטרה לסייע להם בעידכון ובשיפור התכנית.