education - חינוך רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך
רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך
 
 
 
 
 
 
 
 
ערכת מבחן - שפת אם עברית לכיתה ב'  -  התשס"ח
עיתוי מתאים להעברה:  שליש אחרון של כיתה ב'
 
 

1.  היערכות לקראת הבחינה, העברתה בכיתה ובדיקת מחברות הבחינה

 

   תוכן הערכה למורה ולצוות הבית-ספרי:

 

           פרק א':  תיאור המבחן:  מפרט ומיפוי המבחן
           פרק ב':  הנחיות להעברת המבחן:  היערכות להעברת המבחן, תלמידים בעלי צרכים מיוחדים,
                         הנחיות כלליות להעברה והנחיות להכתבה
           פרק ג':  הנחיות לבדיקת המבחן:  המחוון, ההנחיות לבדיקת המבחן
                        והשוואה לנתוני קבוצות ההשוואה (נורמות ארציות)
                               דף ריכוז ציונים לתלמיד – דוגמא
                               דף ריכוז ציונים לתלמיד לחישוב ידני
                               מיפוי כיתתי

 
 

2. ניתוח תוצאות המבחנים באמצעות כלים לחישוב ומיפוי ציוני המיצ"ב הפנימי

בתי הספר מוזמנים לבחור באחד מכלֵי העזר הבאים לניתוח תוצאות המבחנים:

 

 

הערות כלליות:

  •  מיצביות וכלי המנב"ס מיועדים למקרים בהם הועבר המבחן בשלמותו.
  • על מנת לקבל תמונת מצב בית ספרית של תוצאות המיצ"ב הפנימי, יש להנחות את כלל מורי בית הספר להשתמש בכלי  בית ספרי אחיד לניתוח כל תוצאות המיצ"ב הפנימי (מנב"ס או מיצבית).
 
 

3.  נתונים ארציים המבוססים על התוצאות הארציות במיצ"ב החיצוני

הערה:

  • חשוב לזכור כי ההשוואה בין ציוני בית הספר לציוני קבוצות ההשוואה (נורמות) צריכה להיעשות בזהירות רבה, לאור ההבדלים באופן העברת מבחן פנימי והמיצ"ב החיצוני.
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  02/08/2020    

עדכוני rss