שפ''י education - חינוך המינהל הפדגוגי

עדכוני rss

 
 
 
 
 
 
 
התבגרות במרחב הוירטואלי
תרגום וסיכום: מיכל זכריה
 

מקור

Adolescents in Cyberspace

John Suler's The Psychology of Cyberspace

הקדמה

הרחובות, הקניונים וה"שכונה" העכשוויים של בני הנוער נמצאים כעת למעשה בסביבת הבית. לגביהם התקשורת באינטרנט חשובה לא פחות מתקשורת בעולם האמיתי

 

מה מושך את הצעירים לעולם הזה?

כדי לענות על השאלה נסקור צרכים ידועים של מתבגרים באופן כללי:

 

חקירה וניסוי של זהות אישית – איזה מן אדם אני? מה אני רוצה לעשות עם חיי? אילו יחסים אני רוצה? שאלות אלו אופייניות לכל גיל אך במיוחד לצעירים. חלק מהתשובות נמצאות גם במרחב הווירטואלי

 

אינטימיות ושייכות – במהלך ההתבגרות, אנשים מתנסים ביחסים אינטימיים במיוחד עם בני המין השני. הם מחפשים חברים וקבוצות ייחוס חדשות כדי לקבל תחושת שייכות. כל זה הוא חלק מחקירת הזהות. באינטרנט יש מקור בלתי נדלה של אנשים וקבוצות עם מבנה שונה של אישיות, רקע, ערכים ותחומי עניין מגוונים.

 

היפרדות מהורים ומשפחה – המתבגרים מחפשים את הזהות שלהם. יחסים עם אנשים  מתקשרים לרצון שלהם להיפרד מההורים. הם רוצים להיות עצמאיים, התהליך כולו מלווה בהתרגשות. זירת המרחב הווירטואלי היא מקום מרגש ומתאים כדי להגשים את הצורך הזה בהיפרדות, במיוחד אם הוריך אינם מבינים דבר בתחום! מצד שני, מתבגרים גם חרדים מהתהליך של אינדיווידואציה/ ספרציה: הסתמכות על ההורים מהווה לגביהם תמיכה ויתרון. באמצעות האינטרנט הם יכולים לצאת למסע החיפוש וגם להישאר בבית!

 

אוורור של תסכולים – תקופת ההתבגרות הסוערת מלווה בציפיות מבית הספר, משפחה וחברים, דחפים מוגברים של מין ואלימות. בעולם הווירטואלי האנונימי המתבגרים יכולים לפרוק את תסכוליהם. לצאת ולהיכנס לעולם הזה באמצעות הקשת עכבר.

 

להורדת המאמר המלא לחץ כאן 

 
 
 
    תאריך עדכון אחרון:  24/01/2013