שנה"ל תשפ"א תיפתח "בצל הקורונה".
המציאה החדשה דורשת מכולנו ריחוק חברתי ומלווה בתחושות של חוסר ודאות,
עמימות לגבי הצפוי, דאגה, לחץ וחוסר ביטחון כלכלי ובריאותי.
במציאות שכזו נודעת חשיבות רבה לשיח ערכי-חברתי המאפשר לתלמידים
לשתף, לשאול, להגיב ולפעול בסוגיות המרכזיות שעל סדר היום.
הערכה "מפתח הל"ב בצל הקורונה" מציגה הצעות ללמידה ולהתנסות ב"שעת חינוך - מפתח הל"ב" בשתי ערכות: ערכה לכיתות א-ג וערכה לכיתות ד-ו.
הערכות כוללות מגוון פעילויות קצרות וממוקדות שנועדו לסייע לצוות החינוכי ללוות את התלמידים בשלושה צירים השזורים זה בזה:
- בציר הערכי - שיח על ערכים ותרגומם להתנהגויות.
- בציר האקטואלי - עיבוד חוויות התקופה בתוך שיתוף במשאלות, בתקוות, בבקשות, בפחדים ועוד. השיח מתמקד באיתור הכוחות להתמודדות וביצירת תמיכה חברתית רחבה.
- בציר המעורבות החברתית - תכנון וביצוע של יוזמות ומשימות קצרות וממוקדות.
חשוב להתאים את הפעילויות לצורכי התלמידים וליעדים הבית ספריים בחינוך החברתי ערכי.

לערכת "מפתח הל"ב בצל הקורונה"
לכיתות א-ג

לערכת "מפתח הל"ב בצל הקורונה"
לכיתות ד-ו