תכנית חינוכית-טיפולית אישית |
18.
|
כל שירותי החינוך המיוחד שיינתנו לתלמידים במסגרת סל השילוב יהיו
מבוססים על תכנית חינוכית-טיפולית אישית (תח"י) שתוכן לכל אחד
מהתלמידים. |
א.
|
|
לתלמידים בכיתות חינוך מיוחד תוכן תכנית לימודים אישית על פי חוק
החינוך המיוחד וההנחיות לכלל מסגרות החינוך המיוחד שיפורסמו בעניין זה
בחוזר המנהל הכללי. |
ב. |
|
התכנית האישית לתלמידים בכיתות רגילות תוכן על בסיס מיפוי הצרכים
שהוכן על-ידי הצוות הבין-מקצועי של בית-הספר, שאושר על-ידי ועדת השילוב
היישובית. |
ג. |
|
לאחר שנקבע הצוות המטפל בכל תלמיד, יכין הצוות המטפל תכנית
חינוכית-טיפולית. התכנית תוכן בשיתוף עם המחנך ועם הצוות הבין-מקצועי
של בית-הספר/הגן. התכנית תושתת על בדיקה מעמיקה של צורכי התלמיד בכל
תחום טיפולי, ותתייחס לנושאים האלה: |
ד. |
|
ציון תחומי התפקוד החזקים של התלמיד בכיתה ונקודות החולשה שלו |
- |
|
הגדרת מטרות |
- |
|
ניסוח יעדים לתקופת הטיפול |
- |
|
קביעת דרכי פעולה ותכנית עבודה המתייחסת לנושאים/להיבטים שיטופלו
על-ידי המחנכת והצוות הבין-מקצועי ולנושאים שיטפל בהם הצוות
הטיפולי של מתי"א |
- |
|
קביעת אמצעים ומועדים למשוב ולהערכה. |
- |
|
לצורך הכנת התכנית הבסיסית יוכל הצוות הבין-מקצועי לקבל ממתי"א ו/או
מהמרכז הטיפולי שירותי ייעוץ והדרכה באבחון דידקטי ובבניית תכנית
חינוכית-טיפולית. |
|
התכניות המיועדות לתלמידים לקויי חושים תובאנה לאישור מוקדם של
הפיקוח המקצועי או של המדיכים המקצועיים על לקויות אלה, ותכלולנה הן
|
ה.
|
|