תחרות עיר ירוקה לשנות ה-2000
|
(נט)9.7-5
|
נושא התחרות הוא הצגת עיר העתיד ה"ירוקה", ומשולבים בה פתרונות
תכנוניים, טכנולוגיים והתנהגותיים לשמירה על הסביבה ולמניעת מפגעים
בה, למען רווחת הפרט והחברה ולמען יציבותה של המערכת האקולוגית
הגלובלית. |
|
יש לתת בעבודה ביטוי להיבטים הקשורים למיקומה של מדינת ישראל
מבחינה גיאופיזית ולבעיותיה המיוחדות בתחום המשאבים הטבעיים, ערכי
הנוף, הטבע והמורשת. |
|
התחרות מאורגנת על ידי הפיקוח על לימודי הסביבה במשרדנו, על ידי
האגף לחינוך במשרד לאיכות הסביבה ועל ידי גורמים נוספים. |
|
האוכלוסייה: תלמידי חטיבת הביניים והחטיבה העליונה. העבודה יכולה
להיעשות על ידי תלמיד בודד, קבוצת תלמידים, כיתה או שכבת גיל. |
|
צורת הגשת העבודה: העבודה תוגש באחת הדרכים האלה: מודל בנוי, צג
מחשב, רעיונות כתובים ומנומקים, כרזה, סרט וידיאו, הצגה או בכל דרך
נוספת שתבטא בצורה נכונה את העיר הירוקה העתידית. אפשר לשלב כמה
דרכים. |
|
שלבי התחרות |
|
התחרות היא ארצית, והיא תיערך בשלושה שלבים: |
|
שלב א' - בית ספרי: בית הספר יבחר מכלל העבודות הבית ספריות את
שלוש העבודות המצטיינות ויעבירן לשלב המחוזי. |
|
שלב ב' - מחוזי: צוות שיפוט יבקר בכל בתי הספר שנרשמו לתחרות ויבחר
את שלוש העבודות המצטיינות בשלב המחוזי ויעבירן לשלב הארצי. |
|
שלב ג' - ארצי: צוות שיפוט ארצי יבקר בבתי הספר שעלו לשלב הארצי
וידרג את העבודות המצטיינות. |
|
לוח הזמנים |
|
ט"ו בשבט התשנ"ט (1.2.99): המועד האחרון להרשמה. |
1) |
|
עד י"ב באדר התשנ"ט (28.2.99): קביעת העבודות המצטיינות בכל
בית ספר. |
2) |
|
מ-י"ג באדר התשנ"ט (1.3.99) עד י"א בניסן התשנ"ט (28.3.99):
שיפוט בשלב המחוזי. |
3) |
|
עד ה' בסיוון התשנ"ט (20.5.99): גמר השיפוט בשלב הארצי. |
4) |
|
כל בתי הספר המשתתפים בתחרות ישלחו נציגים להשתתף ב"יום
הירוק" שיתקיים בירושלים במסגרת הכנס הבינלאומי לאקולוגיה
ולאיכות הסביבה בחודש יוני 1999. |
1) |
|
במסגרת הכנס ישתתפו הנציגים בפעילות חווייתית באחד מהמוקדים
האלה: מוזיאון ירושלים, מוזיאון המדע, הגן הבוטני, גן החיות ועוד.
ההשתתפות ב"יום הירוק" תאורגן ותתוקצב על ידי המארגנים. |
2) |
|
שלוש העבודות המצטיינות בשלב הארצי תזכינה בפרס שיוענק
בטקס חגיגי במעמד השר לאיכות הסביבה ונציגי משרד החינוך
התרבות והספורט. |
3) |
|
הרשמה: אפשר להירשם בכתב לתחרות, בכתובת זו: מר ישראל ויסנשטרן,
המפמ"ר ללימודי הסביבה, משרד החינוך התרבות והספורט,
ארניה 10, תל אביב 61070. |
המדדים לשיפוט
מספר
הנקודות |
קריטריונים בתחום הביצוע (50%) |
20 |
איכות הביצוע וההצגה של העבודה |
1) |
15 |
מקוריות ויצירתיות |
2) |
10 |
שימוש במידע - ספרות, מומחים, אינטרנט |
3) |
2 |
שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בהכנת העבודה
(בהתאם לאופי העבודה) |
4) |
3 |
עבודת צוות |
5) |
|
קריטריונים תוכניים (50%) |
25 |
מידת ההעמקה, הבנת הבעיה והיכולת להסביר ולנמק את ההצעות
בכל אחד מההיבטים הסביבתיים שיבואו לביטוי בעבודה |
1) |
5 |
מידת היישומיות |
2) |
10 |
מתן פתרונות לבעיה ברמות התייחסות שונות:
הפרט, החברה, המדינה, שיתוף פעולה אזורי ובינלאומי |
3) |
10 |
הצגת פתרונות בכמה מישורים: טכנולוגי, מינהלי,
תכנוני, עיצובי והתנהגותי |
4) |
הודעות
חוזר מנכ"ל נט/3, י"ב במרחשוון התשנ"ט, 1 בנובמבר 1998 |