בחינות |
4. |
בחינות בגרות |
4.3 |
הבגרות בערבית לבתיה"ס העבריים - קיץ התשס"א |
(סא)4.3-1 |
החל מהקיץ הקרוב (קיץ התשס"א) ייכנס לתוקפו המבנה הצביר של
בחינות הבגרות בערבית לבתי הספר העבריים כדלקמן: |
א. |
י"ל אחת: שאלון 019102, בכתב ובעל פה. משך הבחינה שעה וחצי.
הבחינה בכיתה י' או י"א. |
1. |
|
2 י"ל: שאלון חדש, בכתב בלבד, השלמה ל-3 י"ל. משך הבחינה שעה
וחצי. הבחינה בכיתה י"א או י"ב. |
2. |
|
3 י"ל: שאלון 910633 (שאלון 016 לאקסטרנים), שאלון בית ספרי
באישור המפמ"ר, בכתב ובעל-פה. משך הבחינה 3 שעות. הבחינה
בכיתה י"א או י"ב. |
3. |
|
י"ל אחת: שאלון חדש, השלמה ל-4 י"ל, בכתב בלבד, שאלון בית
ספרי באישור המפמ"ר (הבנת הנקרא בערבית תקשורתית ספרותית).
משך הבחינה שעה ורבע. הבחינה בכיתה י"א או י"ב. משך הבחינה
שעה ורבע. |
4. |
|
4 י"ל: שאלון 910023 (שאלון 015 לאקסטרנים), בכתב ובעל-פה.
משך הבחינה 4 שעות, בשני חלקים (2.25 שעות + 1.75 שעות).
הבחינה בכיתה י"ב. |
5. |
|
5 י"ל: שאלון 910503 (שאלון 169 לאקסטרנים), בכתב ובעל-פה.
משך הבחינה 5 שעות, בשני חלקים (2.75 שעות + 2.25 שעות).
הבחינה בכיתה י"ב. |
6. |
|
2 י"ל: שאלון חדש, בכתב ובעל-פה, השלמה מ-3 ל-5 י"ל. משך
הבחינה שעה ושלושת רבעי השעה. הבחינה בכיתה י"ב.
|
7. |
|
המבנה החדש של הבחינות בערבית מאפשר צבירה הדרגתית מהיקף של
יחידה אחת עד להיקף של 5 יחידות. המבנה מאפשר מעבר מרמת 3
יחידות לרמת 4 יחידות וכן מרמת 3 יחידות לרמת 5 יחידות.
|
ב. |
משך הבחינה המרבי ב-3 יחידות יהיה בעתיד שתי שעות ושלושת רבעי
השעה (לעומת 3 שעות). משך הבחינה המרבי ב-4 יחידות יהיה בעתיד 4
שעות, ללא שינוי. משך הבחינה המרבי ב-5 יחידות יהיה בעתיד 4.5
שעות (לעומת 5 שעות).
|
ג. |
בתי-הספר יקבלו דגמים מפורטים לשאלונים החדשים. הדגמים יופיעו
באתר האינטרנט של המזכירות הפדגוגית. המבנה החדש יוצג למורים
בכנסי מורים במהלך החודשיים הראשונים של שנת הלימודים.
|
ד. |
בשנת הלימודים התשס"א נשמרת אף האפשרות להיבחן ברמות השונות
(3, 4 ו-5 י"ל) במתכונות הבחינות המקובלות. שאלונים אלה יבוטלו
בהדרגה, עם המעבר המלא למתכונת החדשה.
|
ה. |
תכניות המיקוד חלות על כל השאלונים, במתכונת החדשה ובמתכונת
המקובלת עד כה.
|
ו. |
בשאלות אפשר לפנות אל המפמ"ר לערבית ולאסלאם, מר שלמה
אלון,
טל' 02-5603597.
|
הודעות
חוזר מנכ"ל תשסא/1, א' אלול תש"ס, 1 בספטמבר 2000
|