בטיחות, ביטחון ושעת חירום |
5. |
בטיחות |
5.1 |
מדריך לניהול הבטיחות במערכת החינוך |
5.1-24 |
|
1 בפברואר 2002
|
|
תאריך תחולה |
חדש
|
|
מטרת הפרסום |
מבוא
ההנחיות במדריך זה מבוססות על עקרונות כלליים לניהול ולקיום נכון של
הוראות הבטיחות המיועדות לאפשר את האינטגרציה של מערכות הניהול
והקיום של הבטיחות והגיהות בתוך מערכת הניהול הכוללת של משרד
החינוך.
משרד החינוך הוא משרד ממלכתי האחראי על מערכת החינוך במדינת
ישראל. אחריותו של המשרד בתחומי הבטיחות והגיהות מתבטאת -
בפרסום דרישות בטיחות מחייבות בדרך של הנחיות, נהלים ותקנים בחוזרי המנכ"ל;
|
* |
בקיום פיקוח ובקרה על יישומן ועל ביצוען בפועל של הדרישות המחייבות באמצעות ביקורות
מדגמיות מעת לעת בזמן ובמקום שהמשרד קובע, ביקורות המתבצעות על ידי מדריכי בטיחות;
|
* |
בהכשרה של בעלי תפקידים בתחומי הבטיחות והגיהות.
|
* |
המשרד מאמין שיישומם הלכה למעשה של עקרונות ניהול הבטיחות במערכת
החינוך במדינת ישראל יביא לתוצאות אלו:
שיפור מתמיד ברמת הבטיחות במערכת החינוך
|
* |
מזעור הסיכונים והקטנה משמעותית ברמת החשיפה של התלמידים, סגל עובדי ההוראה ובעלי
התפקידים האחרים לסכנות הקשורות בשהייה במוסד החינוכי ובפעילותו
|
* |
יצירת אווירה בטיחותית שתאפשר שיפור מתמיד ברמת החינוך ובהקניית הידע
|
* |
ביסוס התדמית החיובית של מוסדות החינוך ברשויות / בבעלויות, תדמית שתקרין על כלל החיים
החברתיים בישראל.
|
* |
1. המקורות שמדריך זה מתבסס עליהם
מדריך זה מתבסס על חוקים, על תקנות, על הוראות ועל תקנים של מכון
התקנים הישראלי, ובעיקר על מקורות אלו:
חוזרי המנהל הכללי של משרד החינוך
|
* |
פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה
|
* |
תקנות שירותי הכבאות וההצלה
|
* |
תקני מכון התקנים הישראלי
|
* |
|