![]() |
![]() |
לצורך קידום הישגיהם של התלמידים ולצורך עמידתם בסטנדרטים בינלאומיים יצא המשרד בתכנית "פיתוח חשיבה כמותית" שעניינה חיזוק הבסיס המתמטי והאוריינות המתמטית, שישמשו את התלמידים בלימודים, בחיי היום-יום ובחיי העבודה. בשנת הלימודים התשס"ג הפעלנו את פרויקט החשיבה הכמותית בכ-400 בתי ספר, בכיתות ח', במשך שעה בשבוע. לקראת המשך הפעלת התכנית בשנת הלימודים התשס"ד יצא חוזר מפמ"ר בנושא לכל בתי הספר בארץ ("תכנון הלימודים בחט"ב בשנה"ל תשס"ד" - חוזר המפמ"ר למתמטיקה, תשס"ג/4), ובו מודגשת חשיבות הלימוד של הנושאים הכמותיים, ומובאות הנחיות לגבי אופן השילוב של הנושאים הכמותיים בכיתות ז'-ט'. מבחני המיצ"ב יבדקו מעתה גם את היכולת של התלמידים בנושאים הכמותיים (תובנה מספרית, מדידות, ייצוג נתונים והסתברות). אך בכך אין די; על כל הגורמים להתאחד כדי למנוע מצב שבו התלמידים אינם מצליחים להתמודד עם מטלות מתמטיות פשוטות אך משמעותיות. את ספרי הלימוד הבאים בנושא של חשיבה כמותית אפשר לרכוש בהוצאת מעלות ובחנויות הספרים: ספרים בעברית: "פיתוח חשיבה כמותית" א' (17.30 ש"ח); "פיתוח חשיבה כמותית" ב' (21.20 ש"ח); "מבחנים למורה" (9.90 ש"ח). ספרים בערבית: "פיתוח חשיבה כמותית" א' (11.30 ש"ח); "פיתוח חשיבה כמותית" ב' (9.15 ש"ח); "פיתוח חשיבה כמותית" ג' (11.85 ש"ח); "פיתוח חשיבה כמותית" ד' (11.45 ש"ח); "מבחנים למורה" (9.75 ש"ח).
הודעות חוזר מנכ"ל תשסד/1(א), ד' אלול תשס"ג, 1 בספטמבר 2003 |