![]() |
![]() |
1. רקע בסמים, ובתוכו השימוש בחומרים נדיפים שהם זמינים, זולים, נמצאים בהישג יד ודרך השימוש בהם פשוטה. כמו כן אנו עדים למקרים טרגיים שאירעו כתוצאה משימוש זה. מנהלי מוסדות החינוך והצוותים החינוכיים נקראים לערוך פעילות מניעה והסברה שבה ישתתפו תלמידים, הורים, הצוות החינוכי וכל בעלי התפקידים הפועלים במוסד החינוכי. הפעולות בנושא תהיינה חלק מתכניות המניעה המופעלות במערכת החינוך שמטרתן לסייע לתלמידים לגבש אורח חיים בריא, ללא סמים. על פי סקר הרשות למלחמה בסמים כ-5% מבני הנוער (בגיל 18-12) דיווחו על שימוש רב בחומרים אלה. חוסר המודעות בציבור לסכנות הנגרמות משימוש לרעה בחומרים אלה ולנזק הבלתי הפיך מהם מחייב את אנשי מערכת החינוך להביא לידיעת התלמידים, הצוות החינוכי, ההורים וכל באי המוסד החינוכי את המידע המשמעותי ולסייע להם במניעת התנהגות זו. 2. דוגמאות לחומרים נדיפים מסוכנים
3. הסימנים לזיהוי המשתמש
4. תופעות פיזיולוגיות מיידיות בעקבות השימוש בחומרים נדיפים
5. הפעולות הנדרשות לאחר זיהוי השימוש בחומרים אלה בזיהוי אחד או יותר מהסימנים הנזכרים לעיל על הצוות החינוכי לשוחח עם התלמיד, להרגיעו, לדאוג למנוחתו, ליצור קשר עם הוריו ולהפנותם לגורמים מטפלים. במקרי חירום יש למנוע מאמץ, להרגיע את התלמיד, להרחיק חומרים נדיפים מסביבתו, לאוורר את המקום, למנוע חנק ולהזעיק את מד"א ובמקביל את ההורים.
הוראות קבע חוזר מנכ"ל תשסד/5(א), ז' טבת תשס"ד, 1 בינואר 2004 |