![]() |
![]() |
חוזר זה מבוטל | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
בסעיף 3.1-23 בחוזר הוראות הקבע סד/3(א) בנושא "מוסדות חינוך ניסויים" נפלה טעות בעמ' 1 של הסעיף, ולכן אנו מבקשים להחליף את עמ' 1 ו-2 של הסעיף בעמודים שלהלן.
1. מבוא למדיניות משרד החינוך לעודד חדשנות על היבטיה המגוונים במערכת החינוך בישראל. באמצעות המוסדות הניסויים המשרד בודק מודלים אפשריים למוסד החינוכי העתידי, והמוסדות הניסויים גם משפיעים על כלל מערכת החינוך. תכנונה, עידודה ופיתוחה של מדיניות זו מצויים באחריותו של גף ניסויים ויזמות, הפועל במזכירות הפדגוגית. למעלה משמונים מוסדות חינוך מכל רחבי הארץ מבצעים מגוון מרתק של ניסויים. מוסדות אלו יוצרים ומעצבים תרבות חדשה ואחרת של מהות המוסד החינוכי, והם דגם מוביל לדרכי התחדשות וצמיחה במערכת החינוך. קהילת המוסדות הניסויים מטפחת קשר ותמיכה הדדית בין חבריה ומקיימת רשתות שהן מסגרות ייחודיות של למידה ופיתוח הרעיונות הניסויים. תוכני הרשתות ונושאיהן הם פועל יוצא של הצרכים הייחודיים של המוסדות הניסויים, והם מקבלים תמיכה מקצועית מגף ניסויים ויזמות. גף ניסויים ויזמות פועל באמצעות ה"מרשתים" שהם אנשי השטח המכוונים את ביצוע הניסוי על היבטיו השונים, מפקחים עליו ותומכים בכל מוסד ניסויי. ההוראות שלהלן הן הנחיות להגשת מועמדות להכרה במוסד החינוכי כמוסד ניסויי והן מפרטות גם את שלבי המועמדות, הבחירה והמחויבות. סעיף זה מבטל את סעיף 3.1-17 בחוזר הוראות הקבע סג/4(א) ובא במקומו. * המושג "מוסד חינוכי" כולל גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים וחטיבות עליונות, מכללות ומרחבי חינוך. 2. הנהלים להגשת בקשה להכרה במוסד חינוכי כמוסד ניסויי
הוראות קבע חוזר מנכ"ל תשסד/6(א), ט' שבט תשס"ד, 1 בפברואר 2004 |